برگزیده ها
یک دهه شصتی و یک نماینده مجلس در جمع منتخبان شورای نگهبان

مازندمجلس:نمایندگان مجلس سه عضو حقوقدان شورای نگهبان را برای شش سال انتخاب کردند.

مازندمجلس:بهارستان نشینان در جریان نشست علنی امروز مجلس  سه حقوقدان شورای نگهبان را انتخاب کردند.  با رای نمایندگان مجلس، محمد دهقان، طحان نظیف و صادقی مقدم، عضو حقوقدان های شورای نگهبان شدند. از 254 رأی مأخوذه، محمد دهقان 230 رای، صادقی مقدم 181 رای و هادی طحان نظیف 156 رای نمایندگان را کسب کردند.

هادی طحان نظیف متولد ۱۳۶۱ در دزفول، است. او مدرک دکترای حقوق عمومی خود را از دانشگاه تهران گرفته و هم اکنون نیز عضو هیئت علمی دانشگاه است.

محمد دهقان نیز متولد دی ماه سال ۱۳۴۱ در شاندیز مشهد است.او در سال ۱۳۸۲ دهقان با رأی مردم به عنوان نماینده شهرستان‌های چناران و طرقبه‌شاندیز وارد مجلس شد. او نماینده دوره‌های هفتم و هشتم و نهم و دهم مجلس شورای اسلامی است.

علی غلامی یکی از کاندیداها در جلسه بررسی صلاحیت ها از ادامه رقابت انصراف داد.

عبدالحمید مرتضوی بریجانی گزینه ی مازندرانی عضویت در شورای نگهبان نیز نتوانست در این رقابت پیروز شود.

شورای نگهبان شش عضو حقوقدان دارد که این اعضا با معرفی رئیس قوه قضائیه و با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند. طبق اصل نود و دوم قانون اساسی، اعضای شورای نگهبان برای مدت شش سال انتخاب می‌شوند ولی در نخستین دوره پس از گذشت سه سال، نیمی از اعضای هر گروه به قید قرعه تغییر می‌کند و اعضای جدیدی به جای آنها انتخاب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه هادی طحان نظیف،محمدحسن صادقی مقدم، محمد دهقان،علی غلامی و عبدالحمید مرتضوی بریجانی را به عنوان ۵ گزینه پیشنهادی برای سه کرسی شورای نگهبان به مجلس معرفی کرده و انتخاب این سه نفر از میان گزینه ها را بر عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته بود.

شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخاب حقوقدان انتخابات مازندمجلس