برگزیده ها
حواشی زندانی شدن نماینده مجلس در اوین

مازندمجلس:سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت:آن نماینده مجلس با پیگیری‌های دکتر لاریجانی آزاد شد چون طبق قانون نماینده مصونیت دارد.

مازندمجلس:اسدالله عباسی در توضیح پیگیری‌های هیأت رئیسه درباره‌ پرونده عزیزی نماینده ابهر که چند روز پیش برای ساعاتی در زندان اوین بازداشت شده بود، گفت: قرار شد در این باره آقای پزشکیان با آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه جلسه‌ای داشته باشد تا درباره‌ صحت و سقم و کم و کیف پرونده اطلاعاتی را کسب کرده و گزارشی را هفته آینده به هیأت رئیسه ارائه کند. این جلسه در این باره است که اگر خدای نکرده موضوعات مشابه این چنینی رخ داد مشخص شود که قوه قضائیه چگونه می‌خواهد برخورد کند.

 
وی افزود: در جلسه آقای پزشکیان و آقای رئیسی قرار است معلوم شود که منشأ و پایه‌ این کار از کجا شروع شده و مشخص شود نحوه برخورد قوه قضائیه با این نماینده چطور بوده و اینکه اشتباه رخ داده از سوی قوه قضائیه بوده یا نماینده. یعنی باید بررسی شود که نحوه برخورد و بازداشت و آزاد کردن نماینده در چه پروسه‌ای انجام شده است.
 
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در مورد این که آیا بازداشت یک نماینده مقابل مصونیت او است یا خیر؟ گفت: نماینده مصونیت دارد نماینده فرار نمی‌کند و در اختیار است. نباید با نماینده همچون تبهکار برخورد شود.
 
عباسی تاکید کرد: نباید آقای عزیزی بازداشت می‌شد چون او به عنوان یک نماینده مصونیت دارد. البته که قبل از بازداشت او به هیأت رئیسه هم اطلاع نداده بودند و وقتی که بازداشت شد آقای رئیسی در سفر بود و آقای لاریجانی نمی‌توانست با او ارتباط برقرار کند. در نهایت ارتباط برقرار شد و آقای عزیزی هم آزاد شد.
 
وی در عین حال گفت: هر کدام از نمایندگان باید پاسخگوی رفتار و عملکردشان باشند ولی نباید دادستانی بدون در نظر گرفتن شأن و مسئولیت نماینده برخورد قضائی کند. منظور از مصونیت هم در مورد نحوه برخورد با نماینده است که باید در چارچوب قانون باشد. قطعاً اگر جرمی محرز شده باشد باید برخوردهای لازم صورت گیرد. تاکید ما این است که قبل از احراز جرم این نوع برخورد درست نیست.
 
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه «هنوز علت بازداشت نماینده ابهر به هیأت رئیسه گزارش نشده است» اظهار کرد: در حال حاضر نماینده ابهر با قرار وثیقه‌ حضور در دادگاه آزاد است همان زمان که برای ساعاتی بازداشت شد آقای لاریجانی پیگیر آزادی ایشان شد و در نهایت آقای عزیزی با پیگیری رئیس مجلس آزاد شد چون طبق قانون نماینده مصونیت دارد باز هم تاکید می‌کنم که ایشان در نهایت باید پاسخگو باشد و ما در موضوع دادگاهی بحثی نداریم.
نماینده مجلس علی لاریجانی ابراهیم رییسی قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی قوه مقننه زندان اوین مازندمجلس