برگزیده ها
بررسی برنامه های سال 98 خانه سینمای مستند مازندران در وزارت فرهنگ

مازندمجلس: علی اصغر یوسف نژاد گفت: مازندران از دیرباز محل رشد و رویش هنرمندانی در عرصه سینمای مستند بوده که حتی تا امروز در عرصه های ملی و بین المللی در حال کسب افتخارند.

مازندمجلس: به گزارش مازندمجلس به نقل از روابط عمومی خانه سینمای مستند مازندران، ظهر روز دوشنبه 24 تیر 98 با حضور «حسین انتظامی» رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی اصغر یوسف نژاد» نماینده شهرستان ساری و میاندرود و عضو هیأت رییسه مجلس، «سید محمد مهدی طباطبایی نژاد» معاون ارزشیابی سازمان سینمایی و جمعی از اعضای هیات مدیره و موسس خانه سینمای مستند مازندران، گزارشی از فعالیتهای سال 97 این مرکز ارائه شد.

در ادامه «مجید قربانی آهودشتی»، «مهدی زمانپور کیاسری» «یاسر یمینی» و «رضا اکبریان گالشکلایی» اعضای هیات موسس و هیات مدیره خانه سینمای مستند مازندران ضمن تشریح وضعیت سینمای مستند در مازندران، پتانسیل های موجود، آثار جریان ساز و  سینماگران فعال و خوش سابقه در استان، برنامه های پیش بینی شده جهت اجرا در سال 98 این مرکز را مطرح و درباره آن به گفتگو پرداختند.

«حسین انتظامی» در ادامه این نشست با مؤثر خواندن جریان خانه سینمای مستند در مراکز استانها، این رویداد را به فال نیک گرفت و تولید فیلم را در کنار کشف و جذب استعدادهای جوان و نگاهی موثر به بوم، یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این خانه در استانها برشمرد.

همچنین « سید محمد مهدی طباطبایی نژاد» مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و معاون ارزشیابی فعلی سازمان سینمایی درباره مکانیزم تولید در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شکل و امکان حمایت آن مرکز از خانه های مستند، همچنین دانش افزایی اعضای خانه و برگزاری کارگاه های آموزشی نکاتی را بیان کرد.

«علی اصغر یوسف نژاد» ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری خانه سینمای مستند مازندران و فعالیتهای مستمر و پیگیرانه اعضای هیات مدیره آن، همچنین دعوت از «حسین انتظامی» جهت حضور در استان و مشاهده فعالیت های مرتبط از نزدیک گفت: مازندران از دیرباز محل رشد و رویش هنرمندانی در عرصه سینمای مستند بوده که حتی تا امروز در عرصه های ملی و بین المللی در حال کسب افتخارند.

شایان ذکر است که این نشست با اهدافی همچون ارائه برنامه های سال 98 خود (با سرفصل های تولیدی، آموزشی، استعداد یابی و فرهنگ سازی)، جذب حمایت اداری و مالی، ارائه گزارشی مختصر از فعالیت ها و اقدامات سال 97 و ... برگزار شد.

با حضور رییس سازمان سینمایی صورت پذیرفت طرح عملکرد و بررسی برنامه های سال 98 خانه سینمای مستند مازندران در وزارت فرهنگ وزارت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد خانه سینمای مستند مازندران حوزه هنری مازندران سید محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند حسین انتظامی مجید قربانی آهودشتی مهدی زمانپور کیاسری یاسر یمینی و رضا اکبریان گالشکلایی