برگزیده ها
علت شکست اصلاح‌ طلبان در برخی انتخابات‌ نگاه انتزاعی بود

مازندمجلس:دبیر کل حزب ندای ایرانیان با انتقاد از شیوه سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان بر این باور است که اصلاح‌طلبان یک روز از مشارکت در انتخابات و روز دیگر از لزوم عدم مشارکت در انتخابات سخن می‌گویند، که این مسئله نشان‌دهنده این است که در تبیین مبانی خود عاجز‌ند.

مازندمجلس:صادق خرازی با اشاره به اینکه جریان اصلاحات فاقد برنامه و استراتژی است گفت:آنروزها که سخن از لزوم پوست‌اندازی در جریان اصلاحات می‌کرد،عده‌ای به او می‌تاختند ولی همین افراد امروز از لزوم بازنگری  جدی در مشی اصلاح‌طلبانه سخن می‌گویند.

وی در واکنش به مباحثی چون مشارکت مشروط در انتخابات و یا برگزاری انتخابات آزاد توسط چهره‌های چون حجاریان و تاجزاده تصریح کرد:علت شکست اصلاح‌ طلبان در برخی انتخابات‌ها، همین نگاه انتزاعی بوده که از سوی برخی منتسبان به اصلاحات بیان شده است. این سخنان و ادعاها اصلاحی نیست. ادعای اصلاحی، مذاکره با حاکمیت یا نهادی چون شورای نگهبان برای ایجاد سازوکاری مثبت و ایجابی است نه اینکه ما شورای نگهبان را به طور کامل زیر سوال ببریم و به موضع‌گیری علیه اصلاح‌طلبان تشویق کنیم و بعد خودمان گوشه‌ای بنشینیم و مردم را علیه شورای نگهبان تحریک کنیم.

این مقام ارشد سابق سیاست خارجی اظهار داشت:مطابق قانون اساسی، در باب امنیت ملی و سیاست خارجی، تشخیص هویت دفاع مشروع یا مذاکرات مشروط بر عهده رهبر انقلاب است. اگر کسی بر خلاف نظر رهبری و شورای عالی امنیت ملی در زمان جنگ و بحران امنیتی بخواهد اظهارنظری داشته باشد، از دو حالت خارج نیست یا اینکه ناآگاهانه زمزمه کننده منویات دشمن است یا به صورت مشخص و با آگاهی کامل دست به اقدام خیانت‌آمیز می‌زند. تعارف نداریم، ما امروز در دوران جنگ هستیم. چیزی به اسم مذاکره با دشمن عهدشکن، امروز در دکترین امنیتی ایران وجود ندارد.

وی بیان داشت:باید اذعان کرد که در دولت آقای روحانی ناهماهنگی و اختلاف سلیقه میان اعضای کابینه زیاد است. این مسئله در دولت آقای احمدی نژاد به دلیل اقتدارگرایی شخص رئیس‌جمهور و تحقیر رفتاری وزرا توسط وی بروز و ظهور کرده بود. و موجب شده بود که وزرا توان اداره امور وزارتخانه مربوطه را نداشته باشند. در دوران آقای روحانی اختلاف دیدگاه‌ها است که موجب ناهماهنگی‌ها شده است.

صادق خرازی دولت مجلس سیاست خارجی حزب ندای ایرانیان مازندمجلس