برگزیده ها
برادر یک مقام ارشد کشور دستگیری خود را تکذیب کرد

مازندمجلس: برادر یکی از مقامات ارشد کشور با ادعای اینکه مشغول فعالیتهای علمی و فرهنگی است،خبر دستگیری خود را تکذیب کرد.

مازندمجلس:فاضل لاریجانی درباره شایعات اخیر برخی رسانه‌ها و فضای مجازی علیه وی عنوان کرد: مطالب مطرح‌شده درباره بنده بی‌اساس و کذب است و اکنون در حال خدمت در دانشگاه هستم. در تمام عمرم بیشتر در فعالیت‌های علمی و فرهنگی حضور داشته‌ام و تا هر وقت دانشگاه به بنده نیاز داشته باشد، انجام وظیفه می‌کنم.

فاضل اردشیر لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در آمل است. او مسئولیت‌های متعددی در جمهوری اسلامی داشته‌است؛ازجمله عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در کانادا، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی. لاریجانی برادر علی، صادق، محمد جواد، و باقر لاریجانی است.
تا به وجود آمدن موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ و جنجال‌های مربوط به آن، فاضل در بین برادران معروفتر لاریجانی در جامعه کمتر شناخته شده بود، اما این حادثه و افشاگری محمود احمدی‌نژاد در مورد او به واسطه فیلم مخفیانه ضبط شده‌ای از یک جلسه فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی نام فاضل را نیز در کنار نام‌های بقیه برادرانش بر سر زبان‌ها انداخت.

در فیلم پخش شده احمدی‌نژاد در مجلس که صدای واضحی نداشت و احمدی‌نژاد ناگزیر متن پیاده شده آن را از رو خواند، فاضل لاریجانی از مرتضوی می‌خواست واسطه شود تا تاجری که در فیلم اسمش واضح نیست، با فاضل مرتبط شده و او را مباشر خود قلمداد کند. فاضل تأکید می‌کند که با استفاده از نفوذ خود بر برادرانش در قوه قضاییه و مقننه می‌تواند مشکلات و موانع حقوقی، اجرایی و قضایی تجارت فرد مورد نظر را حل کند و کارش را پیش ببرد و در ازای آن به وضوح مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار در ماه و امکاناتی اعم از دفتر کار و آپارتمان یا ویلایی در تهران یا شمال برای شروع کار در اختیار او قرار بگیرد.

در روزهای اولیه بعد از جنجال استیضاح، فیلم دیگری از جلسه سعید مرتضوی با سید حسن میرکاظمی و بابک زنجانی توسط کاربر گمنامی به نام کمال کمالی در اینترنت منتشر شد که اثبات می‌کرد تاجری که نامش در فیلم مرتضوی و لاریجانی مشخص نیست و توسط محمود احمدی‌نژاد در صحن مجلس به عنوان «آقای ز» نام برده شد، همان بابک زنجانی است. از مکالمه‌های فیلم دوم بر می‌آید که فاضل لاریجانی از بابک زنجانی برای پیش بردن کارهایش و حل شدن موانع برای خرید شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به عنوان دست‌گرمی طلب کرده‌است.

فاضل لاریجانی ابتدا در تماس محمدحسین فرهنگی یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس و سپس سایت‌های خبری مفاد فایل منتشر شده را تکذیب و آن را جعلی خواند.
وی سپس در ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ طی نامه‌ای به دادستان تهران گفت که آماده است تا برای اتهاماتش محاکمه شود و در عین حال تأکید کرد باید به اتهامات مالی اطرافیان رئیس دولت نیز رسیدگی شود.

لاریجانی بازداشت دستگیری فاضل لاریجانی فساد اقتصادی مازندمجلس