برگزیده ها
جاهایی بیخودی با هم دعوا می کنیم

مازندمجلس:محمدرضا باهنر گفت:موقعی که می گوییم گفتگوی ملی مقصودمان فتنه گران نیستند. مقصودمان انحرافی های این طرفی هم نیستند که یک موقع منتسب به اصولگرایی بودند.

مازندمجلس:دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت:آقای خاتمی بحثی را به نام آشتی ملی مطرح کرد که در پاسخ گفته شد «ملت که با همدیگر قهر نیستند، اگر هم قهری است شما سیاسیون با همدیگر قهرید». ملت دارند با هم کار و زندگی می کنند. گفتگوی ملی اصلا آن تم را ندارد ما صحبتمان این است که اولا رقبایی که می گوییم همه را در چارچوب نظام می گیریم. موقعی که می گوییم گفتگوی ملی مقصودمان فتنه گران نیستند. مقصودمان انحرافی های این طرفی هم نیستند که یک موقع منتسب به اصولگرایی بودند.

محمدرضا باهنر افزود: ما گفتگو را بین جریاناتی می دانیم که در چارچوب نظام هستند. می گوییم اینها که در چارچوب نظام هستند، باید رقابت بکنند. رقابت هم نشاط و هم شادابی و هم جمعیت پای صندوق می آورد. این رقابت لابد است و اصلا انتخابات یعنی رقابت. اما ما در بسیاری از مسائل با همدیگر اختلاف موضع نداریم. جاهایی که با همدیگر اختلاف موضع نداریم باید با همدیگر همکاری کنیم.

وی تصریح کرد:تجربه ای که از حدود 28 سال حضور در مجلس دارم، احصا نکردم ولی می خواهم بگویم از هر صد تصمیمی که ما در مجلس می گرفتیم، مخالفت یا موافقت می کردیم، قانون تصویب می کردیم، از هر صد تصمیم 5 تا سیاسی بود و 95 تا سیاسی نیست. می خواهیم رونق اقتصادی راه بیفتد. آیا الان در مملکت کسی هست که از نظر تئوری مخالف رونق اقتصادی باشد؟ ممکن است در مسیرها نظرهای متفاوتی داشته باشیم. مسئله معیشت مردم، مسئله بیکاری، مسئله فساد مالی یا محیط زیست. در بسیاری از مسائل با همدیگر تفاهم داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد:ما در جاهایی بیخودی با هم دعوا می کنیم، غیرضرور با هم دعوا می کنیم. بحثمان از گفتگوی ملی این است که اولا تریبونی با هم صحبت نکنیم، اگر به هم نقدی هم داریم سر میز بنشینیم و با هم نقد کنیم. برخی در مورد گفتگوی ملی می گفتند نکند که اینها می خواهند با همدیگر یک لیست ببندند! اصلا مگر می توانید در انتخابات یک لیست داشته باشید؟ حتما باید دو یا سه تا لیست وجود داشته باشد. اصلا بحث ائتلاف در انتخابات نیست بلکه بحث در همکاری در موارد غیرسیاسی است که داریم این را دنبال می کنیم.

محمدرضا باهنر اصولگرا اصلاح طلب انتخابات مجلس یازدهم گفتگوی ملی مازندمجلس