برگزیده ها
حضور طراحان مد و لباس در جمع زنان مجلس

مازندمجلس:فریده اولادقباد گفت:تولیداتی که داریم باید مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود تا چه اندازه با روح فرهنگ حاکم بر جامعه ایرانی و یا عرف جامعه هماهنگی دارد.

مازندمجلس:رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به جلسه فراکسیون زنان مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد که امروز یکشنبه، ۳۰ تیرماه، درباره مد و لباس برگزار می‌شود، گفت: به نظر بنده تولیدکننده لباس هم سیاست‌گذاری و هم مدیریت می‌کند؛ افرادی که در مانتوسراها فروشنده هستند می‌گوید که روز مزدکار می‌کنم؛ وزیر فرهنگ و ارشاد باید جوابگوی سؤال نمایندگان باشد که با توجه به سال رونق تولید تا چه اندازه توانسته تولیدات را مدیریت کند، چه مقدار پارچه از خارج وارد شده، تولیدات کشور چقدر است و این تولیدات تا چه اندازه متناسب با ذائقه اقشار جامعه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: یک جوان، نوجوان یا فردی که مسن و سالخورده است، آیا می‌تواند مانتوهایی که در فروشگاه‌ها است را استفاده کند و یا باید هزینه دیگری برای اضافه کردن دکمه و یا کوتاه و بلند کردن آستین پرداخت کند؟ تولیداتی که داریم باید مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود تا چه اندازه با روح فرهنگ حاکم بر جامعه ایرانی و یا عرف جامعه هماهنگی دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: والدین در مصاحبه با صدا و سیما می‌گفتند که نتوانستیم مانتویی را برای فرزند خود انتخاب کنیم یا یک خانم شاغل اداری می‌گفت سخت می‌توانم مانتو شلوار مناسب کارمند اداری را به راحتی پیدا و انتخاب کنم.

حلقه مفقوده در تولید پوشاک نظارت است

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده ما نظارت است، تصریح کرد: نظارت‌ها در این بخش بسیار مهم است و سوال اینجاست که آیا نظارتی بر بازار و تولیدکنندگان وجود دارد؟ چرا مصرف‌کنندگان ناراضی هستند؟

اولادقباد ادامه داد: احساس می‌شود در مد و لباس بیشتر دچار روزمرگی شده‌ایم به طوری که الگوهای سنتی بسیار خوبی که برگرفته از تمدن ایرانی اسلامی است، بسیار کم در طراحی مانتوها می‌بینیم این درحالی است که فرهنگ غنی داریم که آمیخته شدن این فرهنگ ایرانی اسلامی در طراحی تمامی البسه و نه فقط مانتو باید وجود داشته باشد.

پوشاکی تولید شود که متناسب با درآمد مردم نیز باشد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید مانتوها و پوشاکی تولید شود که متناسب با درآمد مردم نیز باشد یعنی بسیاری از اقشار مردم بتوانند به راحتی لباس و مانتویی که نیاز دارند را از نظر کیفیت و رنگ پیدا و انتخاب کنند.

کجا نیاز به ورود مجلس هست؟

اولادقباد اظهار کرد: در فراکسیون زنان کمیته فرهنگی داریم که مسئول این کمیته سیده فاطمه ذوالقدر است؛ صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قبادی، رئیس کمیته مد و لباس را دعوت کردیم و خانم‌هایی که در طراحی پوشاک مد و لباس برند هستند، دعوت شدند تا به فراکسیون بیایند و با یکدیگر به یک نتیجه‌ برسیم که کجای کار نیاز دارد تا مجلس اقدامات لازم را انجام دهد. آیا در حوزه نظارت نیاز به ورود مجلس است یا وزارت ارشاد باید ورود کند و جلسه‌ای با تولیدکنندگان داشته باشند.

رونق تولید بدون جایگزینی واردات محقق نمی‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: شعار امسال رونق تولید است و این رونق تولید محقق نخواهد شد مگر با جایگزینی واردات؛ شعارمان باید تولیداتی باشد که با جایگزینی واردات اتفاق بیفتد یعنی به جای اینکه وارد کنیم، خودمان تولیدات با کیفیتی داشته باشیم که متناسب و مطلوب تمام اقشار جامعه باشد در غیر اینصورت رونق تولید محقق نخواهد شد.

فراکسیون زنان مجلس مد لباس پوشاک مدل مجلس شورای اسلامی زنان دختران مازندمجلس