برگزیده ها
دو تابعیتی ها بی خیال نامزدی شوند

مازندمجلس:سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها از اصلاح موادی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و ممانعت از کاندیداتوری افراد دوتابعیتی در انتخابات مجلس خبر داد.

مازندمجلس:اصغر سلیمی ضمن تشریح جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون موادی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس تصمیم امروز کمیسیون افراد دوتابعیتی یا با تابعیت مضاعف و یا دارای اجازه اقامت دائم در کشور‌های خارجی نمی‌توانند برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت نام کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: در ادامه نیز مصوب شد رای دهندگانی که قصد دارند به یک لیست واحد انتخاباتی رای دهند دیگر مجبور به نوشتن نام همه افراد آن لیست نباشند و می‌توانند نام لیست را در برگه رای وارد کنند و اگر هم اسم لیست و هم نام افراد را بنویسند نام افراد محسوب می‌شود و لیست بلااثر خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین التزام عملی به اسلام برای کاندیدا‌های مسلمان به معنای انجام واجبات و عدم اصرار بر محرمات تعریف شده است.

مجلس یازدهم دو تابعیتی مجلس شورای اسلامی انتخابات مازندمجلس