برگزیده ها
شما نه گندم کابُل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را

مازندمجلس:نماینده مردم مشهد در مجلس گفت:به آقای رحیمی وعده داده‌اند که اگر شما رد صلاحیت شدید، ما شما را در آینده به عنوان سفیر ایران در کابل منصوب می‌کنیم. به او با اطمینان عرض می‌کنم که «شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را

مازندمجلس:نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه امروز مجلس به اظهارات روز گذشته جلیل رحیمی نماینده تربت جام علیه او واکنش نشان داد.

جواد کریمی‌قدوسی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 31 تیر) پارلمان در واکنش به اظهارات روز گذشته جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام که در جلسه علنی روز گذشته مجلس ادعاهایی را علیه وی مطرح کرده بود، گفت: بنده آقای رحیمی جهان‌آبادی را نمی‌شناختم، در اولین روز تشکیل مجلس دهم که به مرقد حضرت امام(ره) رفتیم، آخر صف نشسته بودم، کسی آمد کنار من نشست و گفت "من رحیمی هستم"، گفتم "کدام رحیمی؟"، گفت "نماینده تربت‌جام"، گفتم "بفرمایید".

وی افزود: آقای جهان‌آبادی به من گفت "آقای کریمی! همه از شما می‌ترسند و می‌گویند «اگر کریمی به کسی گیر بدهد تا موتورش را پیاده نکند، او را رها نمی‌کند»"، گفتم "این اشتباه است، اگر بگویند مردم به کسی در انقلاب گیر بدهند، موتورش را پیاده می‌کنند، درست گفته‌اند، اگر بنده را هم دست‌آموز و پرورش‌یافته این مکتب می‌دانند، آن هم حرف غلطی نیست".

نماینده مردم مشهد در مجلس اضافه کرد: دیروز اصل صحبت‌های آقای رحیمی که بیان کردند این بود که "شما چه‌کاره مملکت هستید که به رئیس‌جمهور، وزیر و حالا به نماینده مجلس گیر می‌دهید؟ به شهر تربت‌جام آمدید و به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست، نامه جمع کنید تا رد صلاحیت شود".

کریمی قدوسی تصریح کرد: این‌که بنده و شما از رئیس‌جمهور و وزیر سؤال می‌کنیم به کسی ربطی ندارد؛ از وظایف قانونی ماست، الآن هم کشور دچار بحران شده و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بنده به دعوت ستاد یادواره شهید تراز انقلاب و اولین نماینده مجلس شورای اسلامی به شهر تربت‌جام رفتم، یادآورشد: از من خواستند که درباره ویژگی‌های نماینده در تراز انقلاب صحبت کنم. تمام صحبت‌های من در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه من از هیچ مسئول و نماینده‌ای، اسمی در آنجا نبردم حتی اشاره‌ای به نماینده آنجا هم نکردم، اظهار داشت: بر اساس ملاک‌ها و معیارهایی که ولی‌امر مسلمین از نمایندگان می‌خواهند که به وظایفشان عمل کنند، بنده اعلام کردم نماینده‌ای از تریبون مجلس، اتحاد جماهیر شوروی و فروپاشی آن را به فروپاشی جمهوری اسلامی تطبیق داد و گفت «به دلیل اینکه مردم خیابان‌های مسکو گرسنه بودند، تکه‌تکه شد»؛ این در حالی است که امام راحل، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را ناشی از مقابله آن اتحادیه با دین می‌دانستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: در شیراز نیز بنده در جمع مردم اعلام کردم نماینده‌ای است که در نطق خود از جریان باستانی و باستان‌گرایی دفاع می‌کند درحالی‌که در حکومت اسلامی ما حق نداریم جز اینکه برای اسلام خرج کنیم، کار دیگری انجام دهیم.

کریمی قدوسی تأکید کرد: بنده درباره آقای رحیمی هیچ کلمه‌ای به زبان نیاوردم، او اصلاً در کلاس کار بنده نیست؛ همه بنده را می‌شناسید و می‌دانید اولویت من چیست.

وی اظهار داشت: موضع‌گیری علیه فتنه و سران فتنه، نفوذ و سران نفوذ، فساد و سران فساد، خیانت و سران خیانت، همیشه موضوع اصلی صحبت‌های من است. کسانی که مخفیانه با سفیر انگلیس جلسه گذاشتند و مورد خطاب و عتاب آیت‌الله یزدی قرار گرفتند، مورد خطاب من هستند و من با آنها کار دارم و با امثال شما کاری ندارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین اخیراً فرموده‌اند «به یک نماینده‌ای گفتم آن روز کجا بودی؟»؛ رنگش پرید، بنده به شخصی کار ندارم بلکه به وظیفه خود عمل می‌کنم.

کریمی قدوسی افزود: آقای کدخدایی اعلام کرد که به سه دلیل نمایندگان فعلی را بررسی می‌کنیم، اگر صلاحیتشان تایید نشد، رد می‌کنیم. فساد اخلاقی، فساد مالی و مواضع‌شان علیه حاکمیت جمهوری اسلامی است. آیت‌الله جنتی نیز فرمودند «ما به مُرّ قانون عمل می‌کنیم بنابراین هرکس در این مجلس و در سطح نظام به تکلیف خود عمل نمی‌کند، انتظاری نداشته باشد».

وی تصریح کرد: بنده نه به جایی وصل هستم و نه با شورای نگهبان ارتباط دارم و نه کسی به من خبری می‌دهد. بنده بر اساس ارزیابی‌ها و داشته‌های خودم تصمیم می‌گیرم.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: آقای رحیمی! آنچه که شما درباره من فرمودید، حدیث نفس خود شماست و شما چنین ویژگی‌هایی دارید. بنده هیچ ادعایی در مورد سوابق حضور در دفاع‌مقدس ندارم. از کسی هم مُزدی طلب نکرده‌ام اما از آقای کرم‌پور نماینده فیروزآباد بپرسید که کریمی را چگونه دیدی و چگونه شناختی، تا به شما بگوید.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: به آقای رحیمی وعده داده‌اند که اگر شما رد صلاحیت شدید، ما شما را در آینده به عنوان سفیر ایران در کابل منصوب می‌کنیم. به او با اطمینان عرض می‌کنم که «شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را».

کریمی قدوسی نماینده مشهد مجلس یازدهم اصولگرا اصلاح طلب جلیل رحیمی جهان آبادی مازندمجلس