برگزیده ها
رخ نمایی سیاسیون در شطرنج انتخابات

مازندمجلس:در اردوگاه اصولگرایی هر کسی حرف خودش را می‌زند؛ قالیباف که پروژه «نواصولگرایی» را دنبال می‌کند، ازسوی دیگر پایداری‌ها هم همچنان نقش «بازی‌خراب‌کن» جریان راست را بازی می‌کنند

مازندمجلس:سناریوها یکی پس از دیگری رونمایی می‌شود تا بالاخره از میان آنها یکی به عنوان نسخه انتخابات 98 در دستور کار قرار بگیرد؛ فرقی هم نمی‌کند کدام جناح و جریان باشد همه احزاب و گروه‌ها به نوعی با این جدال دست به گریبانند البته با این تفاوت که یک طرف با علامت سوال «آمدن یا نیامدن» کلنجار می‌رود و طرف دیگر دغدغه‌اش این است که اگر قرار باشد وحدتی اتفاق بیفتد این وحدت باید زیر بیرق کدام جناح و فرد باشد.

مهمترین محورهای گزارش روزنامه اعتماد با عنوان "نسخه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای انتخابات" از نظرتان می گذرد

قالیباف و پدرخوانده‌های اصولگرا

«می‌بینیم این جریان هم در ارایه کارنامه، کارنامه قابل‌قبول و قابل دفاعی ندارد. حتی در هدف‌گذاری و روش و ابزار هم بدسلیقگی داشته است؛ هر چند برخی بزرگان اصولگرا شاید نپذیرند. نواصولگرایی با فرهنگ پدرخواندگی ساخته نمی‌شود. 

میدان‌داری جامعه‌ روحانیت

در اردوگاه اصولگرایی هر کسی حرف خودش را می‌زند؛ قالیباف که پروژه «نواصولگرایی» را دنبال می‌کند، شورای وحدت هم به دنبال راهی است تا بتواند احزاب اصولگرا را بر سر میز وحدت بیاورد، ازسوی دیگر پایداری‌ها هم همچنان نقش «بازی‌خراب‌کن» جریان راست را بازی می‌کنند و می‌خواهد از مدل ویژه حزب پایداری با همان ایده اصلح پیروی کند؛ اما در این میان جامعتین هم که زمانی محوریت وحدت بود و حرف آخر در میان اصولگرایان را می‌زد، چند سالی است که احزاب دیگر مانند گذشته حرف‌شنوی از آنها ندارند و حالا حداقل جامعه روحانیت مبارز به دنبال راهی است تا آن نقش و جایگاه گذشته خود را بازیابی کند. 

پایش لیست امید

«با لیست امید به مجلس آمدند اما راه‌شان را جدا کردند»، «با ما سلفی می‌گیرند زنبیل‌شان را جای‌ دیگری می‌گذارند.» نمونه این جمله‌ها را از سال 95 تا امروز که به ماه‌های آخر مجلس دهم نزدیک می‌شویم، زیاد شنیده‌ایم. در کنار این حرف‌ها این موضوع را هم که ساز و کار معرفی لیست در مجلس آینده متفاوت خواهد بود را هم زیاد شنیده‌ایم. 

شورای نگهبان و چالش انتخابات آزاد

«انتخابات آزاد» کلیدواژه‌ای است که همواره درباره آن صحبت شده و یکی از انتقادات اصلاحات ازقضا متوجه آن است؛ موضوعی که هرگاه صحبتش به میان می‌آید، پای شورای نگهبان هم به میان می‌آید. البته عباسعلی کدخدایی که این روزها سپر دفاع شورای نگهبان شده همواره موضوع رد صلاحیت‌ها را حق شورای نگهبان معرفی کرده است. او حتی معتقد است این نظارت تا بعد از برگزاری انتخابات و یعنی تا صدور اعتبارنامه ادامه خواهدداشت.

انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد کاندیدا اصولگرایان اصلاح طلبان نمایندگان رای مردم مازندمجلس