برگزیده ها
راست سیاسی همچنان در پی شیخوخیت

مازندمجلس:راست سیاسی با وجود اینکه به نظر می‌آید فعالیت انتخاباتی را زودتر از اصلاح‌طلبان آغاز کرده اما آن طور که مشخص است، این جریان همچنان در پی یافتن راهی برای باز کردن گره کور «شیخوخیت» است.

مازندمجلس:راست سیاسی با وجود اینکه به نظر می‌آید فعالیت انتخاباتی را زودتر از اصلاح‌طلبان آغاز کرده اما آن طور که مشخص است، این جریان همچنان در پی یافتن راهی برای باز کردن گره کور «شیخوخیت» است. چندی پیش محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرده‌بود که «علی اکبر ناطق نوری برای بازگشت به عرصه سیاست احساس تکلیف کرده است.» و البته محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی نیز تاکید داشت که طبق توافقی از سوی اصولگرایان زمینه بازگشت باشکوه ناطق‌نوری فراهم خواهد شد.

نامه‌نیوز در گزارشی نوشته «روزی که باهنر از بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاست ورزی خبر داد، با سیدرضا اکرمی تماس گرفتیم او گفت هفته بعد اعضای هیات رییسه مجلس چهارم گعده‌ای با ناطق نوری خواهند داشت و او نیز در آن جلسه شرکت می‌کند و صحت ماجرا را از خود آقای ناطق جویا می‌شود.»

گویا این دیدار انجام شده و سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز به «نامه‌نیوز» گفته: «هیچ خبری نیست. آقای ناطق میل و علاقه‌ای برای حضور در عرصه سیاست ندارد.» گویا ناطق‌نوری در مورد اخبار بازگشتش به سیاست گفته که «خیر این طور نیست، این مصیبت برای یک قافله کافی است که بیایم در سیاست حضور پیدا کنم».

شاید جوان‌ترها و البته تازه اصولگرایان چندان از حضور امثال ناطق‌نوری به عنوان رهبر جریانی حمایت نکنند و اساسا به بحث لیدری در انتخابات علاقه‌ای نشان ندهند اما اصولگرایان سنتی همچنان به دنبال احیای این سازوکار هستند. چه آنکه مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به تازگی گفته «در جامعه روحانیت به دنبال قاعده‌مند کردن فعالیت‌ها و ائتلاف جریان ارزشی هستیم.»

ششمین نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های ارزشی و انقلابی صبح پنجشنبه در همین راستا برگزار شده و چهره‌هایی چون آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، حجت‌الاسلام محمد حسین موسی‌پور و مصطفی پورمحمدی بر وحدت تاکید کرده‌اند.

برگزاری چنین نشست‌هایی نشان می‌دهد که گویا جامعه روحانیت مبارز در دوره جدید و با دبیرکل جدید به دنبال احیای نقش گذشته خود است، نقشی که شاید در دهه 60 و 70 به عنوان مقوم وحدت میان جریان‌های اصولگرا ایفا می‌کرد و کما بیش حرفش خریدار داشت. با روی کار آمدن گروه جدیدی از اصولگرایان که حاصل حضور محمود احمدی‌نژاد و البته پوست‌اندازی و شکل‌گیری نسل جدید اصولگرایان است.

اما نقش این روحانیون سیاسی هر روز کمرنگ‌تر شد و آن طور که به نظر می‌رسد نیز فصل «جمنا» و «شورای وحدت اصولگرایان» و ... از این دست تشکل‌ها فرا رسیده‌ و شیخوخیت جامعه روحانیت مبارز با حضور حزبی موتلفه‌ای‌ها، تصمیم‌گیران جمنا، نواصولگرایان قالیباف، پایداری‌های مصباح‌یزدی و شورای وحدت با همنشینی حدادعادل و باهنر چندان که باید و شاید کارساز نیست.

اصلاح طلبان اصولگرایان انتخابات مجلس یازدهم مردم دولت نمایندگان مجلس کاندیدا مازندمجلس