برگزیده ها
قفل در عمارت صفی آباد شکسته شد

مازندمجلس: استاندار مازندران از زمستان سال پیش که سکان استانداری را در دست گرفت رایزنی برای باز شدن درهای این عمارت برای بازدید مردم را کلید زد و در این زمینه با نهادهای مختلف نشست و گفت و گو داشت.

مازندمجلس:استانداری مازندران اعلام کرد با حمایت و همراهی وزیر اطلاعات، کاخ تاریخی صفی اّباد بهشهر برای مقاصد گردشگری و بهره گیری عموم مردم آزاد شده است و روز چهارشنبه هفته جاری با حضور مسئولان ملی و استانی در محل کاخ تاریخی صفی آباد بهشهر، این خبر به طور رسمی اعلام و مسایل مرتبط با موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دی ماه سال گذشته احمد حسین زادگان در دیدار با حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در خصوص تمهید زمینه های لازم برای استفاده عموم مردم از فضای گردشگری کاخ تاریخی صفی آباد بهشهر گفت و گو کرده بود. ‎

بر اساس گزارشی که روابط عمومی استانداری مازندران در آن زمان رسانه ای کرد، وزیر اطلاعات بر مساعدت در این راستا تاکید کرده و گفته بود که نمایندگان ویژه ای را برای بازدید از محل و پیدا کردن راهکارهای عملی جهت استفاده عموم از فضای گردشگری کاخ تاریخی صفی آباد اعزام خواهد کرد.

بعد از مدتی در تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال ۹۷ استاندار مازندران از موافقت وزیر اطلاعات برای بازگشایی آثار تاریخی کاخ صفی آباد شهرستان بهشهر خبر داد.

کارشناسان میراث فرهنگی معتقدند آزادسازی باغ و امارت صفی آباد بهشهر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شرق مازندران نه تنها  زمینه حفظ حفظ این بنای تاریخی را مهیا می کند، بلکه استفاده صحیح از آن  از بروز مشکلات امنیتی در پیرامون آن هم جلوگیری خواهد کرد.

علاوه بر این همواره از سوی کارشناسان گردشگری و میراث فرهنگی بازگشایی عمارت صفی آباد به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد برای جذب گردشگر و سرمایه گذار ، خواسته مردم و مسیری مناسب برای توسعه بهشهر و شرق مازندران عنوان می شد.

کاخ صفی‌آباد که یادگار شاه‌عباس صفوی در شهرستان بهشهر در استان مازندران است در سال ۱۰۱۰ هجری قمری بنا شده و چشم‌انداز زیبایی دارد.

بهشهر صفی آباد عمارت تاریخی گردشگری اطلاعات استانداری مازندران میراث فرهنگیري مازندمجلس