برگزیده ها
تعارف عارف و بی میلی رییس علی

مازندمجلس:در حالی که گمانه زنی ها درخصوص انتخابات مجلس یازدهم در حال بالا گرفتن است، شنیده ها حاکی از احتمال عدم حضور محمدرضا عارف و علی لاریجانی در رقابت های انتخابات آینده است.

مازندمجلس:براساس این شنیده ها محمدرضا عارف که ریاست شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان را عهده دار است قصد دارد در انتخابات پیش رو کاندیدا نشود. البته گفته می شود این نظر شخصی اوست و هنوز مشخص نیست که آیا اصلاح طلبان که برخی از آنها منتقد عملکرد فراکسیون امید بوده اند، در مقابل این تصمیم سکوت می کنند یا در نهایت او را به حضور دوباره در رقابت های انتخاباتی تشویق خواهند کرد.

 در سوی مقابل نیز گفته می شود علی لاریجانی تمایلی برای شرکت مجدد در انتخابات مجلس ندارد. پیش از این نزدیکان لاریجانی نیز از احتمال عدم حضور وی در مجلس یازدهم خبر داده بودند. علی لاریجانی در دوره گذشته انتخابات مجلس علاوه بر حمایت اصولگرایان سنتی از حمایت اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه قم برخوردار شده بود. جریان منتسب به پایداری از جمله مخالفان جدی حضور لاریجانی در مجلس و سپس ریاست مجلس بوده است.

 باید دید سمت و سوی فضای سیاسی کشور آیا این تصمیم عارف و لاریجانی را که برغم قرارداشتن در صدر لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان در تهران و قم، در انتخابات هیات رییسه مجلس دهم در مقابل هم صف آرایی داشتند، عملی می کند یا آن که آنها را دوباره وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد کرد؟

علی لاریجانی محمدرضا عارف مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس یازدهم اصلاح طلب اصولگرا لیست امید