برگزیده ها
ریز و درشت جلسه ی اصلاح طلبان با وزیر کشور

مازندمجلس:یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امید ما این است که شورای نگهبان مانند وزارت کشور در جهت شفاف‌سازی و اعتمادآفرینی عمل کند.

مازندمجلس:علی محمد حاضری با اشاره به جلسه 15 نفر از اصلاح طلبان با وزیر کشور و معاون سیاسی وی، اظهار کرد: گویا در دیداری که وزیر کشور پیش از این ‌با حسین مرعشی داشته، درباره برگزاری این جلسه بحث می‌شود، البته پیش از این جلسه، جلسه وزیر کشور با اصولگرایان نیز برگزار شده بود.

وی با اشاره به طرح مباحث از سوی اصلاح طلبان در این جلسه، اظهار کرد: من در این جلسه گفتم که قانون جدید احزاب حد نصابی را برای احزاب مشخص کرده است. در قانون قبلی تعریف از حزب مشخص نبود و تجمعات صنفی و جمع‌های چند نفره هم به عنوان حزب فعالیت می‌کردند، اما اکنون احزاب خود را با قانون جدید تطبیق دادند. از سویی قانون جدید انتخابات هم تصویب نشد اما وزارت کشور در حدود اختیارات خود می‌تواند از ظرفیت احزاب برای برگزاری انتخابات و در زمینه تشکیل هیئت‌های اجرایی یا حضور در پای صندوق‌های رای استفاده کرده و احزاب در این زمینه فعال شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: پیشنهاد دیگر من برگزاری انتخابات الکترونیک بود. انتخابات شورایاری‌ها که به صورت الکترونیکی برگزار شد، نگرانی‌های فنی را تا حدود زیادی رفع کرد، البته که گستره برگزاری انتخابات شورایاری با مجلس متفاوت است. ما از وزارت کشور خواستیم با توجه به اینکه در سیاست‌های کلی انتخابات بر استفاده از ظرفیت‌های الکترونیکی تاکید شده است، انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی برگزار شود تا اطمینان خوبی برای شفافیت و سلامت انتخابات به وجود آیند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه تصریح کرد: بحث دیگر من در مورد مسئله بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان بود. من مطرح کردم اکنون که بین نظام و آمریکا رویارویی جدی ایجاد شده است. مشارکت مردم می‌تواند معادلات بین المللی را به نفع نظام رقم بزند. ما باید حداکثر تلاش خود را برای ایجاد رغبت برای مشارکت مردم انجام دهیم که تایید صلاحیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به ترکیب هیئت نظارت شورای نگهبان، چنین ابراز عقیده کرد: اعضای این هیئت به طرفداری از یک جریان خاص شناخته شده‌اند؛ بنابراین اگر شورای نگهبان می‌خواهد اعتماد جامعه را با تصمیم گیری‌های خود همراه داشته باشد، نباید از چهره‌هایی استفاده کند که به طرفداری از این جریان شناخته شده‌اند. در سال 88 چون این ایراد وجود داشت، جامعه نمی‌پذیرفت که شورای نگهبان موضع بی‌طرفی دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین درباره اظهارات وزیر کشور در این دیدار خاطرنشان کرد: صحبت‌های وزیر کشور نشان داد که وی روند انتخابات و مسائلی که می‌تواند در انتخابات مشکل ساز باشد را خوب می‌شناسد. توضیحات وزیر کشور نشان داد که وزارت کشور در حال تلاش برای ایجاد سازوکاری در جهت اعتماد آفرینی بیشتر است، البته وزارت کشور مجری انتخابات بوده و فقط یک طرف ماجراست، اما صحبت‌های وزیر قانع کننده و امیدوار کننده بود. مطالبه اصلاح طلبان از وزارت کشور تعامل بیشتر با شورای نگهبان برای انتقال حساسیت‌ها به این نهاد است. امید ما این است که شورای نگهبان مانند وزارت کشور در جهت شفاف‌سازی و اعتمادآفرینی عمل کند.

وی در پایان با بیان اینکه من برداشت مثبتی از این جلسه داشتم و فضای جلسه هم یک فضای تفاهمی بود، گفت: قول قطعی برای ادامه این جلسات از سوی وزارت کشور داده نشد، اما وزارت کشور بر اصل تداوم ارتباط خود با جریان‌های سیاسی در امر برگزاری انتخابات تاکید داشت.

انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد کاندیدا اصولگرایان اصلاح طلبان نمایندگان رای مردم مازندمجلس