برگزیده ها
روایت صوفی از وفای به عهد عارف و بد عهدی کدخدایی

مازندمجلس:وزیر دولت اصلاحات گفت:فراکسیون امید که به آقای کدخدایی رای داد به این امید بود ایشان اشکالات قانونی را برطرف کند، ولی ایشان همان قانون را مستند رد صلاحیت قرار می‌دهد.

مازندمجلس:علی صوفی فعالی سیاسی اصلاح طلب و وزیر تعاون در دولت سید محمد خاتمی با انتقاد از توییت اخیر سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود «اقدامات شورای نگهبان بر مبنای قانون است، نه تائید کسی را تضمین می‌کنیم و نه برای کسی فرش قرمز پهن می‌کنیم"» گفت: آقای کدخدایی با این اظهارات می‌خواهد بگوید شورای نگهبان طبق قانون عمل می‌کند و آن‌هایی هم که در گذشته رد صلاحیت کردیم قانونی بوده است، ولی بنده به عنوان نامزد رد صلاحیت شده فرآیند قانونی را از شورای نگهبان ندیدم، زیرا در پاسخ به اعتراض و درخواستم برای اعلام دلایل رد صلاحیت هیچ نظری اعلام نکردند؛ کجای این رفتار اعمال قانون است؟

صوفی با طرح این سوال که چرا ردصلاحیت شورای نگهبان همواره باید متوجه اصلاح طلبان باشد، ادامه داد: چرا یک جناح کاملا مصونیت دارد مگر در موارد بسیار نادر که بر همگان آشکار است که فلان نامزد اصولگرا متخلف و پرونده دار است رد صلاحیت می‌شود، اما بین اصلاح طلبان فقط به جرم اصلاح طلبی همه ردصلاحیت می‌شوند، کجای قانون آمده است که همه اصلاح طلبان ردصلاحیت شوند؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه آقای عارف برای رای آوری آقای کدخدایی در مجلس خیلی تلاش کرد و برای این موضوع زیر سوال قرار گرفت، افزود: دلیل حمایت آقای عارف صحبتی بود که با آقای کدخدایی در فراکسیون داشتند، آقای کدخدایی آنجا قول داده بود که نقایص قانونی را برطرف خواهند کرد، اما امروز و با این اظهارات کسی که دارد زیر قولش می‌زند آقای کدخدایی است.

وی تاکید کرد: فراکسیون امید که به آقای کدخدایی رای داد به این امید بود که ایشان اشکالات قانونی را برطرف کند، ولی ایشان به جای برطرف کردن آنها، همان قانون را مستند رد صلاحیت قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد با نگاه اخیر سخنگوی شورای نگهبان، راهی برای حل وفصل دغدغه‌های اصلاح طلبان وجود ندارد.

عارف کدخدایی مجلس امید شورای نگهبان اصولگرا اصلاح طلب قانون مازندمجلس