برگزیده ها
تلاش برای حضور حداقل یک نماینده زن از مازندران در مجلس

اختصاصی مازندمجلس: احمدی فولادی بیان کرد: در این فکر هستیم که پس از ده دوره از گذشت مجلس،حداقل در دوره یازدهم یک نماینده زن مازندرانی داشته باشیم.

مازندمجلس: مهدی احمدی فولادی رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران، در گفت‌وگو با مازندمجلس با بیان اینکه عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ما در این 4 دهه نتوانیم انتخابات قابل قبولی چه از لحاظ سیاسی چه از لحاظ جنسیتی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در حضور کمرنگ بانوان در مجلس شورای اسلامی و رده‌های بالای مدیریتی کشور نقش دارند، افزود: پرواضح است که بانوانی بسیار توانمند، قوی و کار بلد در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت‌اند اما به جایگاه حقیقی خود نمی‌رسند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران، دو عامل رقابتی بودن انتخابات و وجود رسانه‌های آزاد را در برگزاری انتخابات پرشور مؤثر دانست و افزود: رد صلاحیت‌های فله‌ای، مانع تحقق رقابتی شدن انتخابات شده است و معمولاً شاهد رقابت نیروهای درجه سه و چهار اصلاح‌طلب با نیروهای درجه‌یک اصولگرا هستیم.

احمدی فولادی، تصریح کرد: یکی از عوامل مهم حضور کمرنگ بانوان در عرصه کاندیداتوری مجلس، همین رد صلاحیت‌های گسترده است چون بانوان به سبب داشتن روحیه لطیف، بیشتر از مردان نگران حواشی رد صلاحیت‌ها و هتک حرمت و بازتاب آن در جامعه هستند. بنابراین خواسته یا ناخواسته کمتر وارد عرصه رقابت‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه وجود رسانه‌های آزاد در بین دو جریان عادلانه نیست، گفت: شاید 5 درصد یا حداکثر 10 درصد رسانه‌ها در اختیار اصلاح‌طلبان باشد و این جریان از امکانات به‌مراتب پایین‌تری برای شناساندن کاندیداهای خود در اختیار دارند. خود صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی که 90 درصد کار تبلیغات را انجام می‌دهد کاملاً در دست جناح مخالف (اصولگرایان) است و ما کوچک‌ترین نفوذی در آن نداریم. این ناعادلانه بودن رسانه‌ای عامل دیگری است تا نیروهای قدر و توانمند ما (چه از آقایان چه از بانوان) وارد عرصه نشوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران، ادامه داد: در این دوره اگر فضا بازتر شود و شورای نگهبان سعه‌صدر بیشتری نشان دهد شاهد مجلسی با نیروهای کارآمدتر همراه با حضور تعداد بیشتری از بانوان خواهیم بود.

احمدی فولادی، سهمیه‌بندی را محملی برای حضور بیشتر بانوان در خانه ملت دانست و افزود: حتی استانی شدن انتخابات هم می‌تواند در افزایش حضور بانوان از جمله بانوان اصلاح‌طلب مؤثر باشد. اساساً یکی از دلایل مخالفت شورای نگهبان و برخی صاحب نفوذان با طرح استانی شدن انتخابات در چند دوره اخیر، بالا بودن شانس پیروزی اصلاح‌طلبان است.

وی درباره برنامه‌های اصلاح‌طلبان مازندران برای انتخابات مجلس 98 بیان کرد: جلسات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان مازندران به‌طور مداوم (هر دوهفته یک‌بار) برگزار می‌شود و در نظر داریم  در حوزه‌های برخوردار از بانوان شایسته، زمینه‌های حضور جدی بانوان در عرصه رقابت انتخابات مجلس فراهم شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران، ادامه داد: منتظر تعیین ترکیب جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستیم. اخیراً دستورالعمل‌ها برای ما ارسال می‌شود و انتخاب آقای جعفر رحمانزاده از چهره‌ای موفق و قابل‌قبول همه نیروهای استان، به‌عنوان رابط استان مازندران با شورای عالی اصلاح‌طلبان کشور، نوید روزهای خوبی برای شورای سیاست‌گذاری استان و انتخابات آینده است.

احمدی فولادی، با بیان اینکه به‌زودی جلسه‌هایی را با حضور آقای رحمان زاده برای شکل‌دهی شورا سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران برگزار می‌کنیم، گفت: در این فکر هستیم که پس از ده دوره از گذشت مجلس شورای اسلامی، حداقل در مجلس یازدهم یک نماینده زن مازندرانی داشته باشیم.

گفت وگو: مجید ساجدی فر

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران تلاش برای حضور حداقل یک نماینده زن از مازندران در مجلس اصلاح‌طلبان مازندران اصلاح‌ طلبان مازندران مجلس و بانوان بانوان انتخابات مجلس مازندمجلس احمدی فولادی رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران مجلس مردانه