برگزیده ها
بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان آمل درباره مدیریت شهری

مازندمجلس: در بخشی از این بیانیه آمده است: اخبار موثقی در دست است که فرماندار آمل برای انتصاب گزینه موردنظر خود در انتخاب شهردار مداخله می‌کند.

مازندمجلس: شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان آمل در اعتراض به دخالت‌های نماینده آمل و فرماندار این شهرستان در مدیریت شهری و سیاسی این شهرستان، بیانیه‌ای سرگشاده صادر کردند و یک نسخه از آن را جهت انتشار در اختیار پایگاه خبری مازندمجلس قرار دادند که مشروح آن در ادامه می‌آید:

باسمه‌تعالی

مردم شریف شهر آمل

با سلام و عرض تبریک به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر و با آرزوی قبولی. طاعات و عبادات همه مؤمنین در این ایام فرخنده.

 همان‌طوری که مستحضرید، ماه‌هاست که پس از استعفای شهردار سابق آمل، همچنان شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد اصلی خدمت رسان به عموم شهروندان با سرپرست اداره می‌شود. برداشت عمومی از اخبار منتشرشده حاکی از این است که به دلیل فشارهای فراقانونی و دخالت‌هایی خارج از منافع مردم و مصالح شهروندان باعث گردیده تا شورای شهر نتواند در انتخاب یک شهردار شایسته و با کفایت به تصمیم نهایی برسد.

 در این راستا ,نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی خدمت شهروندان آملی تقدیم می‌نماییم:

1_ افرادی که منافع  فردی و باندی خود را درخطر می‌بینند با تشکیل شبکه‌هایی در داخل شهرداری و کمیسیون‌ها و سازمان‌های وابسته به‌ویژه خواری و تضییع حقوق عمومی می‌پردازند.

فشارها و تهدیدهای کسانی که با دسترسی به رانت‌های اطلاعاتی از مسیر پروژه‌های شهری و خرید زمین‌های اطراف آن, پیش از اجرای این پروژه, به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند،باعث اخلال در تصمیم‌گیری درست اعضای شورای شهر شده و وضعیت نابسامان کنونی را رقم زده است .


2_اصلاح‌طلبان آمل در انتخابات سال۹۶ شورای اسلامی شهر، در فرآیندی شفاف و نظام‌مند و با تأکید بر خرد جمعی و به دور از منافع جناحی، صرفاً با تأکید بر تخصص و تجربه افراد، از فهرستی از کاندیداها حمایت کرده و از همه افراد موردحمایت، میثاق نامه‌ای به‌صورت مکتوب امضا گرفته که مهم‌ترین بند آن, پاسداری از منافع شهروندان, پاسخگویی و شفافیت و دوری از هرگونه اعمال مفسده‌آمیز بوده است که درنهایت با انتخاب مردم، سه نفر از افراد این لیست به شورای شهر راه یافتند.

اکنون از همه نمایندگان مردم در شورای شهر به‌ویژه راه‌یافتگان لیست موردحمایت اصلاح‌طلبان، علی‌الخصوص رئیس محترم این شورا درخواست می‌کنیم، مردم و رسانه‌ها را محرم خود بدانند و درباره  دلایل  اوضاع پیش‌آمده با صراحت و صداقت گفتگو کنند و پایبندی خود را نسبت به تعهدی که داده‌اند، نشان دهند


3_شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان, از شهروندان آملی به‌خصوص نهادهای مدنی، اصناف ,انجمن‌ها ، حامیان محیط‌زیست، رسانه‌های آزاد و مستقل و همچنین از مسئولین نظارتی شهرستان ازجمله دادستان محترم و ریاست محترم اداره اطلاعات درخواست می‌کند، نسبت به این مسائل حساس بوده  و همواره پرسشگری از مسئولین و اعضای شورای شهر را در نظر داشته و از کنار مفاسد اداری و اعمال غیرقانونی با بی‌توجهی و اهمال عبور نکنند و با دلسوزی و پیگیری و مطالبه گری و دلیل خواهی, صاحبان قدرت را از افتادن در دام مفاسد بازدارند.

  4_ در روزهای اخیر خبری در یک نشریه استانی منتشر شده که یک عضو شورای شهر برای فرماندار محترم خانه‌سازی می‌کند! اینکه شخصی در شهرستان آمل به‌عنوان نماینده عالی دولت منصوب‌شده که از بازماندگان دولت احمدی‌نژاد بوده و هیچ قرابتی با شعارها و اصول دولت روحانی ندارد و انتصاب او هم با فشارهای عجیب و فراقانونی نماینده آمل در مجلس و وادادگی و عدم استقلال مسئولین وزارت کشور و استانداری مازندران بوده، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

بارها تذکر داده شد، حضور چنین افرادی در چنین جایگاه به نفع مردم نبوده و امید میلیون‌ها رأی‌دهنده به رئیس‌جمهور را که با  شعار تغییر و تحول اوضاع، پای صندوق رأی رفتند، را ناامید می‌کند.

اخبار موثقی در دست است که فرماندار آمل برای انتصاب گزینه موردنظر خود در انتخاب شهردار مداخله می‌کند. البته کاملاً بدیهی است که این مداخلات غیرقانونی  با حمایت‌های نماینده شهر جناب آقای یوسفیان صورت می‌گیرد.

5_شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان آمل، از فرماندار محترم به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان مصرانه می‌خواهد تا در خصوص خبر منتشره در رسانه‌ها به مردم توضیح دهد. نه اینکه به شیوه دولت مهرورز احمدی‌نژاد یا شخص آقای یوسفیان در مواجهه با رسانه‌ها و افراد منتقد، با شکایت به دستگاه قضایی متوسل شود.

از نماینده محترم شهرستان در مجلس نیز انتظار می‌رود به وظایف اصلی خود که همانا حضور فعال در مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون هست، بپردازد، به ابر مشکلات شهرستان از قبیل کوه زباله عمارت که به‌شدت امنیت و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، توجه ویژه نماید و به وعده‌هایی چون مترو!!فرودگاه!! و تسریع در تعریض جاده هراز جامه عمل بپوشاند و به‌عنوان نماینده مردم در مجلس قانون‌گذاری, سمبل قانون مداری باشد و به اصل تفکیک قوا احترام بگذارد.


شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان آمل
22 مرداد 98

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان آمل درباره مدیریت شهری و سیاسی شهرستان آمل اعتراض به سیاست های آقای نماینده و فرماندار آمل یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس مداخلات غیرقانونی انتصاب شهردار آمل شهردار آمل اصلاح طلبان آمل