برگزیده ها
جامعه در فکر اصلاح ترکیب مجلس در انتخابات ۹۸ است

مازندمجلس:عضو شورای مرکزی موتلفه گفت:جامعۀ ما ضمن خویشتنداری در شش سال گذشته به اندازۀ کافی از ناکارآیی مجلس و دولت به ستوه آمده و در فکر اصلاح ترکیب مجلس در انتخابات ۹۸ است؛

مازندمجلس:سید مصطفی میرسلیم آخرین وضعیت اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس شورای را تشریح کرده و درباره رویکردهای حزب مؤتلفه برای انتخابات پیشرو سخن گفته است.

عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:حق مطلب این است که اصلاحات اساسی در ادارۀ امور کشور با اصلاح مجلس میسر می‌شود و به نظر می‌رسد جامعۀ ما ضمن خویشتنداری در شش سال گذشته، به اندازۀ کافی از ناکارآیی مجلس و دولت منتخب به ستوه آمده و در فکر اصلاح ترکیب مجلس در انتخابات اسفند ۹۸ است. از این روی، به نظر می‌رسد انتخابات مجلس یازدهم با رویکرد‌های متفاوتی از سوی مردم و جریانات سیاسی همراه باشد، چون مردم از وضعیت فعلی رضایت کافی ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود:نامزدها باید به ویژه دربارۀ راهکارهای خروج از اوضاع فعلی به آگاهی رسانی عمومی بپردازند و نشان دهند چگونه راهبرد نادرست دولت و مجلس حامی آن، موجب بروز مشکلات همگانی شده است. این رویه در صورتی که همراه با ارائه راهکارهای عملیاتی باشد و مردم متوجه آن بشوند، حتما مورد اقبال قرار خواهد گرفت و حضور در انتخابات را پررنگ تر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:ابعاد رویکرد اصولگرایان متوجه نکات مهمی است؛ نظیر اصالت دادن به نظارت بر عملکرد قوۀ مجریه، اصلاح و تجدیدنظر بر برخی قوانین همچون قانون انتخابات، اصلاح ساختار بودجه و اهتمام نسبت به حفظ ارزش پول ملی، تعامل منسجم مجلس با قوای مجریه و قضائیه در پیشبرد برنامه‌های انقلاب و به اجرا گذاشتن سیاست‌های کلی ابلاغی به ویژه اقتصاد مقاومتی، اتخاذ تدبیر مناسب برای پاسخگویی به مطالبات معیشتی به ویژه خروج از رکود و رونق دادن به اشتغال، برنامه ریزی جدی برای ریشه کنی فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافی گری، و رواج دادن عمومی شفافیت. به نظر می‌رسد این موضوعات مهمترین مطالبات مردم برای انتخابات آتی است و با استقبال آن‌ها مواجه خواهد شد.

میرسلیم بیان داشت:گفتمان حزب در چارچوب همان رویکرد اصولگرایان است که البته با نزدیک تر شدن به تاریخ انتخابات دقیق تر و صریح تر خواهد شد. ارادۀ ما در حزب بر همگرایی و ائتلاف نیروهای انقلاب است.

این چهره سیاسی اظهار داشت:تا آنجا که به حزب برمی گردد، باید تأکید کنم در پیروی از نظریات بزرگوارانی که یاد کردید، اقدامات حزب متکی به افراد نیست و در قالب همفکری و تدبیر جمعی سامان می یابد؛ بنابراین امروز بیش از همیشه معتقد به ضرورت همدلی  و ائتلاف اصولگرایان هستیم.

وی افزود:اصلاح طلبان باید به جای منحرف کردن اذهان عمومی از ضعف هایی که در شش سال گذشته داشته اند، صادقانه با مردم روبه رو شوند. به نظر من با صداقت بهتر می توانند مانع اضمحلال خود شوند تا با فرافکنی و پیش شرط گذاشتن برای شورای نگهبان.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شورای نگهبان وظیفۀ خطیر نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و تا کنون اقدامات مؤثری برای پیشبرد هرچه صحیح تر فرآیند انتخابات انجام داده است و با توجه به تجربیاتی که در چهل سال گذشته به دست آمده و نیز روش های نوین اخذ و شمارش آرا، به نظر می رسد که کوشش های شورای محترم نگهبان در دقیق تر کردن روش های ضابطه مند نظارتی و شیوه هایی که مانع شکل گیری تقلب و تخلف و اشتباه می شود، به ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد افزود.

مصطفی میرسلیم حزب موتلفه اصولگرا اصلاح طلب دولت مجلس انتخابات مازندمجلس