برگزیده ها
دانشگاه جامع علمی کاربردی دانایی را به توانایی تبدیل می کند

مازندمجلس: مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران برگزار شد در این مراسم از زحمات رمضان کریمی نیا تقدیر و مجید قربانی به مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران معرفی شد

مازندمجلس: مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران برگزار شد در این مراسم از زحمات رمضان کریمی نیا تقدیر و مجید قربانی به مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران معرفی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی مازندران، دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران که در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران سخن می گفت، با بیان اینکه خداوند در تمامی برهه ها پشتیبان و حافظ نظام جمهوری اسلامی بوده است، گفت: امروز اقتدار کشورمان را با پوست و خون درک می کنیم و به آن می بالیم؛ اقتداری که باعث خم شدن و عقب نشینی دشمن شده است.

* اساتید بسیجی انقلابی و در لحظه عمل کنند

وی افزود: ما در دانشگاهها بار علمی و فرهنگی کشور را به دوش می کشیم و این مسئولیت بسیار سنگین است. از آنجائی که فعالیت های بسیج و فعالیت های علمی آمیخته جدانشدنی هستند؛ بسیج و اساتید بسیجی هم در به دوش کشیدن این مسئولیت خطیر پیشگام و پیشرو هستند و توقع ما از اساتید بسیجی بیشتر است تا انقلابی و در لحظه عمل کنند و به مجموعه فعالیت هایشان انسجام بیشتری ببخشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران به اشاره به رسالت دانشگاه علمی کاربردی، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اعتقاد به عملگرایی دارد و به دنبال آن است که خلاء تربیت کاردان و متخصص را در کشور پر کند و برنامه ریزی دانشگاه در کیفیت بخشی به دوره های آموزشی، توسعه خوشه های شغلی، ایجاد مراکز نوآوری و تشویق فعالیت های کارآفرینانه در همین راستاست.

دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی مازندران با 14 هزار دانشجو در استان مازندران مشغول به فعالیت است و گرچه وضعیت مناسب و رو به رشدی دارد اما بر اساس نیازسنجی ها معتقدیم نیاز به دانش آموخته کاردان و متخصص بیش از اینهاست.

وی در پایان سخنانش از پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی از 27 مردادماه جاری و در مقطع کارشناسی از 2 شهریور ماه سالجاری در 208 کدرشته و 18 مرکز علمی کاربردی استان خبر داد.

دکتر رحمت عباس تبار مسئول بسیج اساتید دانشگاههای استان مازندران نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی عرف و قاعده بازی را در نظام بین الملل تغییر داد و با ایجاد یک مکتب جدید، بازتعریف قدرت و تکیه بر حضور مردم، تاثیر فکری و ایدئولوژیکی عمیقی بر دنیا گذاشت. از این رو مردم اساس نظام هستند و اقتدار ما در منطقه و جهان منبعث از قدرت مردم است.

وی ادامه داد: تکیه نظام اسلامی، اعتلای بینش معنوی مردم بوده، هست و ثمره ی آن چهار دهه رشد و پیشرفت است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاههای استان مازندران با بیان اینکه نقشه راه انقلاب توسط مقام معظم رهبری به خوبی ترسیم و تبیین شده است، افزود: دانشگاه همه ی جریان تمدن ساز در گام دوم انقلاب است و نقش اساتید متعهد و بسیجی در این جریان نقش کلیدی و اساسی است. اساتید بسیجی ما با دانشجویان خردمند و متعهد سر و کار دارند و باید در کنار دغدغه های علمی، امید، شادابی و نشاط لازم را در نسل جوان ما ایجاد کنند.

* دانشگاه علمی کاربردی مازندران ظرفیت بسیار بالایی دارد

دکتر عباس تبار با اشاره به اینکه هر کس دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، به قانون اساسی، اصول فکری انقلاب، قوانین و مقررات آموزشی کشور پایبند است عضو بسیج اساتید است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی مازندران ظرفیت بسیار بالایی دارد و اساتید نخبه و متعهدی در این دانشگاه داریم که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی افزود: بنده بسیار به سیستم و ساختار دانشگاه علمی کاربردی معتقدم چرا که این دانشگاه صرفا به دنبال دانایی نیست بلکه داعیه این را دارد که دانایی را به توانایی تبدیل کند.

دکتر عباس تبار از مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران خواست تا در پراکندن روح، تفکر و رایحه خوش بسیج در دانشگاه علمی کاربردی مازندران همت کند. وی در این رابطه گفت:  هر زمان و در هر عرصه ای نیازی وجود داشت، بسیج باید آنجا حاضر باشد و با فعالیت های منسجم و یکپارچه و رویکرد حل المسائلی دغدغه ها را برطرف و مشکلات را مرتفع سازد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاههای استان مازندران در خاتمه تذکر و توسل به ائمه و معصومین و توجه به عدالت و تقوای الهی را لازمه فعالیت هر مسئول بسیجی دانست.

رمضان کریمی نیا مسئول سابق بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران سخنران بعدی این مراسم بود. وی طی سخنانی اذعان کرد: عرصه بسیج، جایگاه خدمت و بسیجی سرباز ولایت است و در اوج گمناهی هم وظیفه خود را انجام می دهد.

وی طی سخنانش از همکاری شایسته مراکز و واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی مازندران در دوران تصدی خود قدردانی کرد.



مجید قربانی مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران نیز طی سخنانی گفت: نقشه راه بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران بیانیه گام دوم انقلاب است و تلاشمان باید مساله یابی و کمک به حل بخشی از مشکلات استان باشد.

وی همکاری با سایر اقشار بسیج، انجام اقدامات جهادی نوآورانه و امیدبخش، راه اندازی اولین اندیشکده راهبردی کسب و کارهای نوپا در حوزه کارآفرینی در حوزه بسیج علمی، راه اندازی دفاتر شرق و غرب استان مازندران، برگزاری کارگاههای تخصصی تحلیل، راه اندازی و انتشار دو هفته نامه خبری، برگزاری گردهمایی اساتید بسیجی مراکز علمی کاربردی مازندران و استفاده از ظرفیت اساتید بسیجی برای برگزاری کارگاههای علمی تخصصی را از برنامه های آتی بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران اعلام کرد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی دانایی را به توانایی تبدیل می کند مسئول بسیج اساتید دانشگاههای استان مازندران رمضان کریمی نیا مجید قربانی مجید قربانی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی مازندران