برگزیده ها
نماینده مجلس: حسابرسی به اموال مسئولین باید برای همه اعمال شود

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حسابرسی به اموال مسئولین باید برای همه اعمال شود.

مازندمجلس: حسن نوروزی در نشست امروز بررسی حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد گفت: باید به فرمایش رهبری عینیت ببخشیم، باید روی آن کار کنیم، عینیت در یک محفل علمی، یک محفل سیاسی واقعی و در یک مجلس انقلابی مورد نظر است. روح بیانیه گام دوم انقلاب این است که باید تلاش کنیم تا تفکر انقلاب و تفکر امام (ره) بماند.

نوروزی گفت: در روز گذشته طرح دوتابعیتی‌ها در کمیسیون ما رد شد، علت این است که افرادی معتقدند دوتابعیتی‌ها باید به کار گرفته شوند؛ آن‌ها می‌گویند کشور ما فقیر است و به این اندیشمندان نیاز داریم، به هر حال خودباختگی موجب این موضوع‌ها می‌شود. جهاد کامل همان امر شخصیت سازی برای جامعه است.

وی افزود: به عنوان سخنگوی کمیسیون قضایی و عضو مجلس از کار‌هایی که خود و دوستان انقلابی در مجلس انجام دادند دفاع می‌کنم، در کمیسیون حقوقی حذف اعدام را از قانون مبارزه با مواد مخدر کلید زدیم، این کار خوبی بود.

نوروزی گفت: اگر اجازه می‌دادند قاچاقچی حبس ابد را در زندان وادار می‌کردم که در حرفه‌ای مانند مکانیکی بهترین شود و یا در حرفه‌ای دیگر تحصیل کند و مدرک دکتری دریافت کند؛ سپس او را آزاد می‌کردم، زندان اوین را ببینید کنار هم با فاصله کم نشسته‌اند، چرا زندان‌ها را جدا نمی‌کنید؟ زندان جای یک فرد جانی است، چرا فردی که یک بدهکاری معمولی دارد را به زندان بفرسیتم؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ابراز عقیده کرد: آقای لاریجانی به اجرایی شدن قانون اعلام اموال مسئولین اعتقاد نداشت، آقای رییسی به این قانون اعتقاد دارد، ولی عملی در این حوزه از آقای رییسی ندیدیم. باید اموال مسئولین را اعلام کنند، ما این قانون را تصویب کردیم. نمی‌دانیم چرا این قانون را معطل نگه داشتند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: برای چه فرزندان مسئولین باید در خارج از کشور تحصیل کنند در حالی که بسیاری از معاندین در غرب هستند؟ مگر ٣٥ کشور با صدام همکاری نکرد؟ چرا فرزند مسئولین در غرب تحصیل کند؟ آرزوی من این است که آقای رییسی رسیدگی به اموال مسئولین را آغاز کند.

نوروزی اشاره کرد: باید جلوی زمینه فساد را بگیریم، حسابرسی به اموال مسئولین باید برای همه اعمال شود؛ حتی نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها. حتی اموال مرحوم آیت الله شاهرودی که چند سال رییس قوه قضاییه بودند رسیدگی شود، اگر اینکار را انجام دهیم انقلاب می‌ماند.

نوروزی گفت: به کارگیری جوان امر مهمی است، به کارگیری بازنشسته در امر اجرایی حرام است، این افراد باید به امور مشاوره‌ای بپردازند، جوان باید کار کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: من با لایحه پولشویی و موضوع تامین مالی تروریسم مخالف نیستم قوانین خوبی هستند، من با سی اف تی مخالفم، باید به این قوانین عمل کنیم. فردی که برای منافقین پول می‌فرستد باید محاکمه شود، باید به صورت صحیح با فساد مبارزه کنیم.

مجلس طرح رسیدگی به اموال مسئولان دولت