برگزیده ها
 ۱۰۰۰ تعاونی مازندران غیرفعال است

مازندمجلس: کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: هزار تعاونی مازندران غیرفعال است.

مازندمجلس: کامران اصغری صبح امروز در حاشیه همایش تعاون و رسانه در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران با اشاره به اینکه 17 هزار پرونده ورودی شکایات کارگران به معاونت کار اداره کل در سال گذشته داشتیم، اظهار داشت: باید زمینه امنیت شغلی کارگران را در مازندران فراهم کنیم.

وی افزود: سال گذشته 504 میلیارد تومان اعتبارات خرد روستایی برای توسعه فعالیت تعاونی‌ها در شهرها و روستاهای مازندران داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه 14 هزار تعاونی فعال در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: برنامه ارتقا کیفیت فعالیت تعاونی‌های استان را برای کاهش تعاونی‌های راکد و غیرفعال را داریم.

اصغری با بیان اینکه 70 درصد تعاونی‌های استان فعال هستند ولی ظرفیت فعالیت اقتصادی آنان بین 40 تا 50 درصد است، افزود: بیش از هزار تعاونی استان غیرفعال هستند که در صدد هستیم نسبت به تعیین تکلیف این واحدها اقدام کنیم.

وی با اعلام اینکه میزان سخت‌گیری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات تعاونی‌ها باید کمتر شود، گفت: مازندران ظرفیت خوبی برای فعالیت و توسعه تعاونی‌ها دارد و در این راستا روستا تعاون را فعال کنیم و تعاونی‌های عمران شهرستان‌ها را در دست برنامه‌ریزی و اجرا داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه فعالیت‌های مهمی در حوزه فرهنگی کارگران استان در معاونت اجتماعی اداره کل اجرایی شده است، افزود: در این راستا می‌خواهیم فعالیت ورزشی را در بین کارگران افزایش دهیم.

اصغری با بیان اینکه 112 هزار مورد بازرسی ادواری از واحدهای صنعتی داشتیم، تصریح کرد: 596 کمیته بازرسی برای کاهش حوادث کار در چهار سال اخیر برگزار کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه تعداد حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی استان روند کاهشی بوده است، افزود: حوادث ناشی از کار را در واحدهای تولیدی باید کاهش دهیم ولی از ابتدای سال تا پایان تیرماه 98، 12 نفر ناشی از حوادث کار در مازندران فوت کردند.


مازندران اقتصاد تعاونی