برگزیده ها
برای حمایت از بانوان شایسته آماده ایم

اختصاصی مازندمجلس: حق نظر گفت: قطعا در آینده شاهد حضور زنان بیش تری در عرصه های انتخاباتی خواهیم بود و شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان این آمادگی را برای همکاری با بانوان شایسته خواهد داشت.

مازندمجلس: جواد حق نظر در گفت و گو با مازندمجلس با بیان اینکه به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب، نقش زنان در چهل سال گذشته به ویژه در بحبوحه ی انقلاب، اگر بیش تر نبوده، کمتر نیست، گفت: متاسفانه در این 4 دهه، خودباوری زنان هنوز به حد مطلوب نرسیده است و همچنان نگاه مردسالارانه در کشور ما که ریشه ی تاریخی نیز دارد، موجب شد تا زنان نیز باور کنند که باید در کنج خانه بمانند.

وی، افزود: با رشد همه جانبه کشورها در عرصه هایی چون صنعت، تکنولوژی و مباحث اجتماعی و فرهنگی در سرتاسر جهان و به تبع آن در ایران، به مرور ایشاهد تغییر باور در زنان هستیم که همچون مردان و یا شاید بیش از مردان در جامعه حضوری پررنگ داشته باشند. نگاهی به آمار ورودی دانشگاه ها و به تبع آن فارغ التحصیلان دانشگاه ها نشان می دهد که درصد حضور خانم ها به آقایان 60 به 40 است. وقتی این خودباوری در عرصه ی آکادمیک و تحصیلی وجود دارد، بانوان می توانند در سایر عرصه ها نیز موفق باشند.

فعال سیاسی مازندران، تصریح کرد: قرآن کریم هم به این برابری تاکید داشته و نقش زنان در جامعه را همانند نقش مردان توصیف می کند و نظر شخصی من این است که اتفاقا زنان در بسیاری از موارد بهتر از مردان می توانند با دارا بودن ویژگی هایی چون حوصله، صبر، هوش هیجانی و صداقت در بسیاری از مواقع گره گشا باشند. تجربه ی بنده در آموزش و پرورش هم این گزاره را تایید می کند و معمولا مدیران زن مدارس در نظم و موارد اجتماعی بسیار پرتلاش تر ظاهر می شوند.

حق نظر، با اشاره به نشست های اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم و تاکید بر تصاحب 30 درصدی کرسی های مجلس توسط بانوان، گفت: زنان اصلاح‌طلب همچنین در طی فرایندهای تبلیغات انتخاباتی از آقای روحانی خواستند که در مناصب سیاسی و دولتی نیز از آن‌ها استفاده شود ولی متاسفانه این امر محقق نشد و موجب حضور کمرنگ زنان در مناصب دولتی گردید.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مازندران، افزود: در این دوره بر آنیم که جدی تر از قبل پیگیر مطالبات بانوان باشیم و دغدغه های سیاسی آن‌ها را بیشتر از قبل مرتفع کنیم. دغدغه هایی چون بی اخلاقی های انتخاباتی که مکررا از سوی نامزدهای زن در جلسات شورای سیاست گذاری مطرح می شود یا این که در بسیاری از موارد پس از کاندیاتوری جایگاه سابق شان را نیز از دست می دهند.

وی تصریح کرد: یکی از علل حضور کمرنگ بانوان این است که خود بانوان معمولا به نامزدهای شایسته همجنس خود رای نمی دهند و این اتفاق خوبی نیست. احتمالا گذر زمان می تواند بسیار برای حل این مساله راهگشا باشد. زمان می تواند این باور را به جامعه تزریق کند که واقعا تفاوتی میان مردان و زنان وجود ندارد.

حق نظر در پایان گفت: امیدوارم زنان شناخته شده تر بیش تر تلاش کنند و در عرصه های سیاسی بیش تر ورود کنند. قطعا با ورود آن‌ها در آینده شاهد حضور زنان بیش تری در عرصه های انتخاباتی خواهیم بود و شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان این آمادگی را برای همکاری با این بانوان خواهد داشت.

حق نظر عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان مازندران برای حمایت از بانوان شایسته آماده ایم حق نظر جواد حق نظر اصلاح‌طلبان مازندران شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان مازندران