برگزیده ها
گردشگران می‌توانند فرهنگ فعالیت‌های اقتصادی کشور را تغییر دهند

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی گفت: برای تقویت اقتصاد گردشگری می‌توان سهمی از درآمدها را برای تشویق تورها استفاده کرد.

مازندمجلس: با اشاره به اینکه ایران جزء 5 کشور اول دنیا از نظر جاذبه گردشگری است گفت: گردشگری ایران نیاز به کار و برنامه‌ریزی بیشتر دارد؛ ایران در نظامی به نام جمهوری اسلامی است و گردشگری نیز باید در ظرف نظام تعریف شود به همین دلیل ممکن است که عده‌ای شرایط ایران را نپذیرند و با آن شرایط، آمادگی نداشته باشند.

ظرفیت گردشگری ایران بسیار بالا و جزء چند کشور دنیا از نظر جاذبه است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت گردشگری ایران بسیار بالا و جزء چند کشور دنیا از نظر جاذبه گردشگری است. ایران همچنین از نظر منابع خدادادی و کارهایی که در تاریخ،  پیشینیان و بزرگان انجام دادند و فضایی که در روزهای اخیر متولیان و مسئولان توانستند انجام دهند بسیار پیشرفته است. ایران  از نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و اکو توریسم و فرهنگ گردشگری بسیار قوی و غنی است.

گردشگران می‌توانند فرهنگ فعالیت‌های اقتصادی کشور را تغییر دهند

وی ادامه داد: از اصفهان تا شیراز و شمال ایران از نظر جذب گردشگر بسیار غنی است. تعداد گردشگران عربی بسیار بالا است و اینها می‌توانند فرهنگ فعالیت‌های اقتصادی کشور را تغییر دهند. به جرات می‌توان گفت که چند ده هزار خارجی در حوزه شمال ایران هستند و در کلاردشت، نوشهر و چالوس جمعیت قابل توجهی از گردشگران وجود دارد که می‌توانند ظرفیت بزرگ اقتصادی محسوب شوند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس عنوان کرد: چنانچه برای این گردشگران برنامه‌ای وجود نداشته باشد و گردشگران صرفا به جنگل‌های شمال بروند و یا در کنار رودخانه بنشینند و چای بخورند و بروند، نشان دهنده این است که ایران نتوانسته از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

مجلس مازندران گردشگری میراث فرهنگی