برگزیده ها
آقامیری‌ها، خانواده‌ای در قامت یک حزب

اختصاصی مازندمجلس: براداران آقامیری در طول سال‌ها فعالیت سیاسی و اجتماعی از حضور در جبهه تا مناصب انتخابی و انتصابی نشان دادند که به تنهایی می‌توانند بار فعالیت و مسئولیت یک حزب را به دوش بکشند. اگر بگویم آقامیری، یعنی یک حزب کوچک بی‌راه نگفته‌ایم.

اختصاصی مازندمجلس: اگر فعالیت‌های سیاسی آقامیری‌ها را به بنا نهادن یک ساختمان تشبیه کنیم، بی‌شک نقشه ساختمان را "محمد آقامیری" طراحی خواهد کرد و اجرای آن را "کمال آقامیری" برعهده خواهد گرفت.

اولین حضور اقامیری‌ها در شورای شهر ساری به شورای سوم باز می‌گردد، آن هنگام که محمد آقامیری به عنوان عضو علی البدل شورا جایگزین محمد دامادی می‌شود تا در شورای سوم نسخه پدرخوانده اسبق دامادی یعنی "حجازی" را در هم بپیجد.

محمد آقامیری که به عنوان جایگزین یک نامزد انتخابات مجلس به شورای سوم وارد شد در شورای چهارم، خود پارلمان شهری را نیمه کاره رها کرد تا برای انتخابات مجلس دهم کاندیدا شود.

این در حالی بود که آقامیری‌ها بدون کرسی در شورای استان نبودند، چراکه کمال آقامیری در شورای چهارم از یک روستا به ریاست شورای استان رسید تا در رای‌گیری رئیس شورای عالی استان‌ها برگ بازی در نزد آنها بماند.

در شورای پنجم نیز اگرچه محمد و کمال در شوراها حضور نیافتند اما علی آقامیری جای خالی آنها را پر کرد.

آقامیری‌ها درست یا غلط، خود را بزرگتر از آن می‌بینند که بخواهند در کنار عبوری بزرگ شوند یا زیر سایه او قرار بگیرند چراکه معتقد جثه سیاسی آنان بزرگتر از عبوری و حتی شجاعی است.

از سویی آگاهان سیاسی نیز معتقدند نقشه راهِ شهردار شدن عبوری زائیده فکر محمد آقامیری بوده است او که به جای محمد دامادی در شورای سوم حضور یافت و استیضاح علی حجازی را کلید زد و یک جوان را بر کرسی عمارت شهرداری نشاند و در همه سال‌های عضویت در شورا با مشاوره‌های حقوقی خود توانست برای شهرداری تولید ثروت نماید.

آقامیری اگرچه در مقطعی از "سید رمضان شجاعی" حمایت کرد اما علت آن را ناکام گذاشتن یکی دیگر از کاندیدا اصولگرای ساری می‌دانست.

 آقامیری‌ها آنقدر در طرح و نقشه حرفه‌ای‌اند که همه احتمالات را پیش‌بینی نموده و سعی می‌کنند برای هر اتفاقی راه حلِ از پیش آماده‌ای داشته باشند.

اگرچه محمد آقامیری در مجلس دهم از حضور در رقابت‌های انتخاباتی بازماند اما با حضور در کمپین "یوسف‌نژاد" نشان داد که می‌تواند به سهم خود تعیین کننده باشد.

هنوز نجوای کمال آقامیری در جلسات خصوصی با نخبگان سیاسی در گوش‌ها شنیده می‌شود که: "آقامیری‌ها یک کار ناتمامی دارند و آن کسب کرسی مجلس است."

آقامیری‌ها در انتخابات شورای پنجم علاوه بر اینکه یک کرسی شورا را مستقیما از آن خود کردند، عملا بار زیادی از تبلیغات میدانی لیست عملگرایی را نیز به دوش کشیدند و توانستند از عضویت ساده در شورای سوم به نقش آفرینی جدی در کسب اکثریت قاطع شورای پنجم ارتقا یابند.

این درحالی است که محمدآقامیری اخیرا در سفر حج و در کنار خانه خدا با انتشار فیلمی خطاب به شورای نگهبان خواهان سعه‌صدر این شورا در بررسی صلاحیت خود در انتخابات پیش رو شده و امروز به مناسب عید غدیر میزبان شهروندان است و برای انتخابات از آنان بیعت می‌گیرد.

 حال باید دید که آیا آقامیری‌ها خواهند توانست از حواشی‌ها عبور کرده و در نهایت به فینال انتخابات رسیده و کرسی مجلس را از آن خود کنند تا آرزوی خانوادگی آنان برآورده شود.

محمد آقامیری مجلس غدیر حزب انتخابات