برگزیده ها
معاون اول رئیس جمهوری از نیروگاه زباله‌سوز نوشهر بازدید کرد

مازندمجلس: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در دومین روز سفرش به استان مازندران از نیروگاه زباله‌سوز در حال ساخت شهرستان نوشهر بازدید کرد.

مازندمجلس: جهانگیری عصر گذشته به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه به مازندران سفر کرد.افتتح مرکز بین المللی تجارت برنج ایران برنامه روز نخست سفر معاون اول رییس جمهوری بود.

معاون اول رییس جمهوری در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر که قرار است تا چند ماه آینده بهره برداری شود، از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفت.

نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف امحای مقدار ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به گستره حدود ۲ هکتار در منطقه 'پلنگ چال ' نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود مدت ۲ سال به بهره برداری برسد.

این نیروگاه قرار است زباله های دریافتی را به ۳ مگاوات برق در ساعت تبدیل کند.

تاکید دولت تدبیر و امید بر ساماندهی زباله مناطق شمالی کشور سبب شد تا کار ساخت نیروگاه نوشهر شتاب بگیرد و بتازگی نیز دولت مبلغ  ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این نیروگاه اختصاص داده است.

بر اساس اعلام مسئولان ذیربط این نیروگاه قرار است تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسد.

بر اساس گزارش های رسمی و رسانه ای، مشکل زباله در مازندران به خاطر کم توجهی های صورت گرفته در دولت های گذشته این روزها از بلای جان طبیعت فراتر رفته و تبدیل به بلای جان ساکنان این استان شده است.

با روی کار آمدن دولت تدبیر امید ساماندهی زباله مازندران با تقسیم بندی استان به ۹ ناحیه در دستور کار قرار گرفت. تمرکز بر تکمیل نیروگاه زباله سوز نوشهر و ساری از جمله اقداماتی بوده است که تاکنون انجام شده است. نیروگاه زباله سوز ساری هم که قدمت آغاز ساختش در حال رسیدن به یک دهه است، قرار است تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری شود.

استان مازندران با جمعیت سه مییلون و ۳۰۰ هزار نفری، روزانه بیش از سه هزار تن پسماند شهری و روستایی تولید می کند که ۷۵ درصد آن زباله تر و ۲۵ درصد زباله خشک است.

مازندران زباله سوز دولت جهانگیری