برگزیده ها
یوسفیان ملا: بهترین میدان‌دار در جریان اصولگرا، باهنر است

مازندمجلس: نماینده مردم آمل درباره اقبال مردم به جریان‌های سیاسی در انتخابات مجلس گفت: حمایت سطوح بالای احزاب و گروه‌ها از کاندیداها فقط در کلان‌شهرها موثر است.

مازندمجلس: عزت‌الله یوسفیان ملا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره اقبال مردم به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان گفت: جای سوال این است که جریان اصلاح‌طلب متشکل از چه تشکیلات و اوضاعی است. آیا فقط عده‌ای در صف اصلاح‌طلبی و عده‌ای دیگر در صف اصولگرایی ایستاده‌اند؟ آنچه انسان از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی لمس می‌کند همین‌قدر است و ربطی به اعتقاد و مشی ندارد. نمی‌بینیم که تشکیلات اصلاح‌طلبی مشی خود را اعلام کند و آنچه خواسته‌اش هست را اعلام کند تا مردم آن‌ را ببینند.

 

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به این سوال که این رویه در دولت آقای خاتمی کاملا مشهود بود و مردم هم می‌دانند، گفت: اصلاح‌طلبی از جریان‌های فراوانی تشکیل شده که گرد هم جمع آمدند و نقطه نظرات‌شان به هم نزدیک است. شاید خیلی از اصلاح‌طلبان هم باشند که در جریان اصللاح‌طلبی حضور نداشته باشند، یا حتی این جریان را قبول نداشته باشند. اما کسانی که الان اکثریت اصلاح‌طلبان را تشکیل داده‌اند متشکل از  چند جریان سیاسی هستند. از طرف دیگر مردم فقط اسم اصولگرایی را می‌شناسند و ممکن است یکی دو نظر اصولگرایان را هم مطلع شوند.

 

نماینده مردم آمل تصریح کرد:  جریان‌های سیاسی اگر در قالب حزب هستند باید مشی خود را که نباید مخالف قانون اساسی و خواست ملت باشد مشخص کرده و در طول سال دارای فعالیت حزبی بوده و با مردم در ارتباط باشند ولی الان اینگونه نیست بلکه دو صف را تشکیل می‌دهند و هرکدام هم می‌خواهند بدون هیچ منبع و ماخذی افراد را از طرف مقابل جذب کنند.

 

این عضو فراکسیون دفاع و اقتدار ملی یادآور شد: در این رویه متوجه می‌شوید که اسم اصلاح‌طلبی منهای همه عقاید و نظرات‌شان و گاهی هم اسم اصولگرایی منهای عقاید و نظراتشان اقبال عمومی دارد و لیست‌شان در تهران و شهرهای بزرگ برنده می‌شود. تمام این مباحث تنها در زمان انتخابات مطرح می‌شود و پس از انتخابات تمام شده و کمرنگ می‌شود.

 

این نماینده اصولگرای مجلس دهم در پاسخ به این سوال که کدام یک از شخصیت‌های اصولگرا محوریت اصولگرایان را برای انتخابات امسال به دست خواهد گرفت؟، گفت: الان قابل پیش‌بینی نیست و بستگی دارد به میزان تفاهمی که اتفاق بیافتد. الان یک نفر ممکن است کاندید اصولگرایی شود و بخشی از خود اصولگراها هم قبولش نداشته باشند. ولی نظر اکثریت دوستان این است بهترین شخصیتی که در شرایط فعلی می‌تواند برای اصولگراها میدان‌داری کند، شخص آقای باهنر است.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که ظرفیت آقای علی لاریجانی را امروز با توجه به هجمه‌هایی که علیه خانواده ایشان شکل گرفته چطور ارزیابی می‌کنید؟، گفت: مردم باید این مساله را محاسبه کنند. اگر بنده مشکل یا ایرادی دارم نباید این را به اصولگراها سرایت دهیم. انتظار داریم شخص آقای لاریجانی را بررسی کنند که آیا آقای علی لاریجانی در این مدت مساله یا مشکلی داشته که قابل لمس باشد؟ بنده آقای لاریجانی را مدیری توانا و سالم و معتقد به اصول قاون اساسی و معتقد به ولایت فقیه و شخصیتی مدیر و مدبر می‌دانم.

 

وی در پاسخ به این سوال که انتقادات اصولگرایان به علی لاریجانی چگونه قابل توجیه است چرا که می‌بینیم در این مجلس بحث استیضاح او را هم مطرح کردند؟، گفت: از خیلی‌ها شکایت می‌شود. یادم است زمان حضرت امام(ره) وقتی فرمان هشت ماده‌ای را صادر کردند یکی از آقایان قوه قضائیه خدمت امام رسید و گفت یک شکایتی (عیله شما) رسیده است، و امام هم گفت مثل همه شکایت‌ها رسیدگی کنید. ممکن است شکایت شود اما آیا شکایتی که از آقای لاریجانی شده بود وارد بود؟ باید این را توجه کرد.

 

یوسفیان‌ملا تاکید کرد: این مهم است که آیا شاکی توانسته متن شکایت را اثبات کند یا خیر. تا آنجایی که  می‌دانم موضوع شکایت درباره نحوه اداره یک جلسه مجلس بوده و گفته بودند آقای لاریجانی رئیس یک جلسه بود فرض کنید در گرفتن رای در یک موضوع عجله کرده است که این دلیلی بر این نیست که هویت و شخصیت آقای لاریجانی در طول این همه سال زیر سوال برود. یقین بدانید اگر آقای لاریجانی ذره‌ای با نظام و رهبری زاویه داشت محال بود نمایندگان او را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنند.

 

وی درباره ملاقات‌های قالیباف و احمدی‌نژاد گفت: تا همه افراد طیف‌ها متوجه نشوند اهداف چه هست و چه کار می‌خواهند بکنند صرف اینکه ملاقاتی صورت گرفته بدون اینکه کسی محتوای ملاقات را بداند نمی‌توان نظر داد، شاید اصلا مسائل سیاسی در آن ملاقات‌ها مطرح نشده باشد اما اگر آن ملاقات خروجی داشته باشد آنگاه می‌توان صحبت کرد.

 

اصولگرا مجلس انتخابات یوسفیان ملا