برگزیده ها
منتجب‌نیا: اصلاح‌طلبان اصلاح را از خودشان شروع کنند

مازندمجلس: رسول منتجب‌نیا می‌گوید که طرفدار نظام حزبی است اما احزاب در ایران عملاً شب‌انتخاباتی شده‌اند.

مازندمجلس: در ارتباط با جریان اصلاحات و کسانی که مدعی اصلاحات هستند و پرچم اصلاح‌طلبی در دست گرفتند، باید گفت که باید ابتدا اصلاحات را در درون خودشان کلید بزنند. باید ببینند آیا خودشان در منش و رفتار و عمل به درستی پیاده کرده و به آن اعتقاد دارند یا خیر. بنده وقتی از اصلاح‌طلبی دم می‌زنم یعنی قصد مبارزه با فساد، تبعیض، اختلاف طبقاتی و انحصارطلبی را دارم. در بالای شهر نشستن و زندگی مرفهی داشتن  و روز به روز از مردم فاصله گرفتن، به معنای اصلاح‌طلبی نیست.

وظیفه حزب دولت‌سازی است نه اینکه حزبی با بودجه دولتی تاسیس شود

وقتی ما در جامعه تشکیلاتی به نام اصلاح‌ طلبی شکل می‌دهیم ابتدا باید ببینیم که تشکیل این نهاد ضروری بوده است یا خیر. سپس نحوه نسبت این تشکیلات را با نهادهای قدرت و ثروت مورد بررسی قرار دهیم. چراکه امروز بسیاری از نهادها و تشکیلات سیاسی به شکل مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط با دولت هستند . وقتی دولت‌‌ها با بودجه خود یک حزب تشکیل می‌دهند، این حزب دیگر نمی‌تواند شعار اصلاح‌طلبانه بدهد.

چرا که این حزب دیگر ماهیت اصلاح کنندگی و دولت‌سازی  نخواهد داشت.  وظیفه حزب‌ها دولت‌سازی است نه اینکه دولت‌ها اقدام به تاسیس حزب کنند. پس جریان اصلاحات چه افراد چه احزاب آن  در صورتی می‌توانند شعار اصلاح‌طلبی بدهند که ابتدا مفهوم اصلاحات را در درون خودشان نهادینه کنند و اِلا اصلاح طلبی ادعا و شعاری بیش نیست. وقتی گروهی دم از اصلاحات می‌زنند ولی فرزندان و نزدیکانشان آلوده به رانت و فساد شده‌اند این مسئله اصلاحات را بدنام می‌کند. بنابراین ما باید اصلاح‌طلب‌ها را از اصلاحات جدا کنیم. 

انتخابات اصلاحات احزاب مجلس