برگزیده ها
سالک: پایداری ها اختلاف را کنار بگذارند، نیازمند وحدت هستیم

مازندمجلس: عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: اگر اصولگرایان بخواهند به وحدت برسند، بهترین محور وحدت جامعه روحانیت خواهد بود.

مازندمجلس: در فاصله چند ماهه باقیمانده تا انتخابات مجلس یازدهم، جامعه روحانیت با تغییر در ساختار خود و فعالیت‌های جدید سعی دارد تا نقش محوری خود را همچون گذشته در میان اصولگرایان ایفا کند و زمینه ساز ائتلاف نیروهای ارزشی و انقلابی باشد.

آنطور که غلامرضا مصباحی مقدم می‌گوید، جامعه روحانیت قصد دارد تا در میان اصولگرایان دو نقش برای خود تعریف کند، یکی نقش محوری و دیگری نقش داوری میان نیروهای اصولگرا بدون ارائه لیست مستقل. نقش‌هایی که به نظر می‌رسد برای پایان دادن به اختلاف‌های چندین ساله بین اصولگرایان تعریف شده است.

شاه بیت اظهارات اعضای جامعه روحانیت و حامیان این تشکل روحانی باسابقه برای میدان‌داری اصولگرایان، تلاش برای کنار زدن اختلافاتی است که در نبود یک لیدر در جریان اصولگرا شکل گرفته است. نکته‌ای که احمد سالک یکی از اعضای جامعه روحانیت هم بر آن تاکید دارد. 

آقایانی که سردمدار اختلاف افکنی هستند، اختلاف نظرها را کنار بگذارند

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به ضرورت وحدت‌گرا بودن طیف‌های مختلف اصولگرا، می‌گوید: ما هرچه در طول سالیان اخیر مصیبت کشیده‌ایم به دلیل اختلافات بوده است، این یک خطر است که کل فضای جامعه را درگیر می کند. آقایانی که سردمدار اختلاف افکنی هستند باید اختلاف نظرها را کنار بگذارند و باهم وحدت داشته باشند.

شورای وحدت به نظرات مختلف توجه کند

سالک  درباره انتقادها به شورای وحدت هم می‌گوید: حساسیت‌هایی درباره شورای وحدت وجود دارد و مخالفت‌هایی مطرح می شود که باید به نظرات مختلفی که وجود دارد توجه کرد، من خدمت آیت‌الله موحدی کرمانی عرض کردم که حضرتعالی سران گروه‌های اصولگرا دور هم جمع کنید و در یک جلسه مسائل را در میان بگذارید.

جامعه روحانیت نقش پدری در جریان اصولگرا دارد

نماینده مردم اصفهان که مانند دیگر اعضای جامعه روحانیت سعی بر پررنگ کردن نقاط مشترک میان اصولگرایان برای رسیدن به وحدت دارد، می‌گوید: ممکن است گروه‌ها با هم اختلاف نظرهایی داشته باشند، اما نقاط مشترک میان اصولگرایان بسیار است و اختلافاتی هم که وجود دارد را می توان با گفتگو حل و فصل کرد. همان طور که در گذشته هم جامعه روحانیت برای اصولگرایان جایگاه پدری داشته است می‌تواند الان هم برای آنها نقش پدری را داشته باشد. اگر این اختلافات رها شود نشود به وحدت نخواهیم رسید.

پایداری ها اختلاف را کنار بگذارند، نیازمند وحدت هستیم

او البته درباره گروهایی مثل جبهه پایداری و احتمال ورودشان به انتخابات به شکلی مستقل از دیگر اصولگرایان، می گوید: «سابقه تاریخی نشان می‌دهد که بعضی گروه‌ها به دلیل تفکرات خاصی که دارند، مستقل عمل می‌کنند، اما در شرایط کنونی باید اختلافات را کنار بگذارند، چرا که ما امروز در شرایط هستیم که بیشتر به وحدت نیاز داریم.»

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برای وحدت و انسجام اصولگرایان باید هرگونه تلاشی می توانیم انجام دهیم تجربه نشان داده است اگر همدلی و وحدت و انسجام نباشد اصولگرایان خطر و خسارت خواهد دید.

بهترین محور برای وحدت بین اصولگرایان، جامعه روحانیت است

سالک درباره نقش جامعه روحانیت در ائتلاف میان اصولگرایان هم گفت: وقتی بحث همگرایی و همسویی جریانات اصولگرایی است چندان مهم نیست که چه کسی محور باشد، اما روحانیت از اول انقلاب پیشکوت وحدت بوده است و اگر آقایان بخواهند به وحدت برسند، باید حول یک محور باشد و آن محور هم بهترینش روحانیت است.

انتخابات مجلس پابداری جمنا اصولگرایان