برگزیده ها
درخشش همت عالی در سطح ملّی

اختصاصی مازندمجلس: نخستین همایش ملی خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد همکار با هلال‌احمر، با حضور 320 نفر از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور هم‌زمان با دهه‌ی ولایت و عید سعید غدیر و در آستانه‌ی گرامیداشت روز پزشک در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد.

اختصاصی مازندمجلس: شرکت‌کنندگان در این همایش بزرگ به دعوت سازمان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران باهدف توسعه همکاری و تکریم نهادهای مردمی و تلاش برای تولید دانش نیکوکاری و اجرای پروژه‌های مشترک با خیریه‌ها گرد هم آمدند.

در این همایش که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات، محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران برگزار شد، نمایندگان نهادهای مردمی فعالیت‌های خود را تشریح کردند.

در این همایش علاوه بر تقدیر از فعال‌ترین سازمان‌های مردم‌نهاد فعال کشور، در خصوص اجرای پروژه‌های مشترک محرومیت‌زدایی، از آیین‌نامه و شیوه‌نامه همکاری سازمان هلال‌احمر با سازمان‌های مردم‌نهاد نیز رونمایی شد.

در پایان همایش ملی یک‌روزه‌ی خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد سراسر کشور، از افراد و تشکل‌هایی که به‌صورت داوطلبانه و خودجوش برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم، کم برخوردار و آسیب‌دیده، مخصوصاً در سیل فروردین ۹۸ تلاش کرده‌اند، تجلیل شد که موسسه خیریه همت عالی مازندران نیز بابت فعالیتهای گسترده‌ی خیرخواهانه و مؤثر خود در جهت سلامت و بهداشت مردم در طی سالیان اخیر که با مشارکت و حضور جمع زیادی از پزشکان فوق تخصص و متخصص استان مازندران صورت گرفته و در حال انجام و گسترش است، لوح سپاس و نشان ویژه دریافت کرد.

در بخشی از متن این لوح سپاس آمده است:

بی‌شک توسعه و پیشرفت ایران اسلامی مرهون همت والا و مشارکت ملت فرهیخته و بزرگی است که با حضوری سرشار از شور و شعور درصحنه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی نموده و باافتخار به سمت قله‌های پیشرفت و توسعه گام برداشتند و دریان مسیر تشکل‌های مردم‌نهاد که نمادی از مشارکت مبنی بر تدبیر، تخصص و تعهد در عرصه‌های اجتماعی می‌باشند، سهم بسزایی داشته و دارند. اینک به‌پاس زحمات و تلاش‌های ارزنده آن سازمان مردم‌نهاد به جهت فعالیتهای چشمگیر و اثرگذار با حس همسویی و همگرایی با فعالیتهای جمعیت هلال‌احمر، مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام می‌نمایم.

رئیس هیئت‌مدیره خیریه همت عالی مازندران ضمن تبریک کسب این موفقیت در عرصه ملّی به مردم مازندران و خادمان حوزه‌ی بهداشت و سلامت، گفت: سازمان مردم‌نهاد همت عالی مازندران که شخصیتی حقوقی مستقل، غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی دارد، درزمینهٔ مای فرهنگی، اجتماعی و خیریه در چهارچوب قوانین کشوری به فعالیتهای داوطلبانه می‌پردازد.

دکتر عالیه زمانی کیاسری با اشاره به اینکه این سمن با همراهی و مشارکت جمعی از تلاشگران عرصه سلامت طراحی‌شده و فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ما به‌منظور دستیابی به چهار هدف: حمایت درمانی دارویی و مراقبتی، ارتقاء سطح دانش و آگاهی و مهارت‌های زندگی، حمایت تحصیلی از دانش آموزان مستعد نیازمند و کمک به بهبود سطح زندگی خانواده‌های نیازمند به فعالیت می‌پردازیم.

عضو حیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه فعالیت نهاد همت عالی در سال 1396 با ثبت پروانه رسماً آغاز شد، افزود: این سمن 225 عضو دارد که تاکنون نزدیک به 120 برنامه جهادی کاروان سلامت در قالب ایستگاه آموزش، پایش و درمان را در شهرستان‌های بهشهر، نکا، میان‌دورود، جویبار، ساری و هم‌چنین بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاهای تابعه‌ی این شهرستان‌ها برگزار کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در برنامه‌های سلامت‌محور 32500 نفر ویزیت شده و 16000 نسخه دارویی رایگان به بیماران ارائه و پایش قند و فشارخون انجام‌شده است خاطرنشان کرد: تاکنون در خیریه همت عالی 11000 نفر ساعت خدمات درمانی اعم از پیشگیری، بهداشتی و آموزشی و دارویی ارائه داده‌ایم.

دکتر زمانی کیاسری در پایان با ذکر این نکته که همت عالی با مؤسسات مردم‌نهاد مرتبط عرصه‌ی سلامت در حوزه‌های درمان، آموزش و دارو همکاری نزدیک و کارآمدی دارد، گفت: تنوع خدمات تخصصی و گسترش آن از شهرها به حاشیه و روستاها و مناطق محروم و دورافتاده و روند جذب اعضاء جدید از بدو آغاز فعالیت تاکنون روندی صعودی و رو به رشد شایان توجهی داشته است.

شایان‌ذکر اینکه مهم‌ترین تخصص‌هایی که تاکنون در قالب برنامه کاروان‌های سلامت توسط سمن همت عالی مازندران ارائه‌شده؛ فوق تخصص قلب و عروق، درد، اکولوژی خون، غدد، اکولوژی زنان و تخصص قلب و عروق، زنان و زایمان، بیهوشی مراقبت‌های ویژه و درد، کودکان، ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، مغز و اعصاب، چشم، داخلی، پزشکی خانواده، دندانپزشکی، عفونی، اعصاب و روان، فیزیولوژی ورزشی، شنوایی‌سنجی، تغذیه، روانشناسی، پرستاری، مامایی، مدارک پزشکی و تجهیزات پزشکی بوده است.

 

سمن ها خیریه همت عالی سازمان های مردم نهاد