برگزیده ها
حقوق زنان در دولت روحانی در حد شعار باقی مانده است

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر گفت: آقای روحانی از زنان فقط در اینگونه برنامه‌ها استفاده می‌کند و حقوق زنان در حد شعار مانده‌است.

مازندمجلس: مهدی فراهانی مسئول واحد عقیدتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: چندروز بیشتر از جلسه هیئت دولت با مقام معظم رهبری وفرمایشات ایشان در مقوله حجاب نگذشته است که بازهم دولت فخیمه جناب روحانی سروصدای رسانه‌ای جدیدی به راه انداخت و روز گذشته مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی درحالی برگزار شد که از تعدادی از زنان و دختران، با پوششی نامتعارف به عنوان زنان روستایی ایران استفاده شد.

وی افزود: اگر از این مسئله بگذریم که آقای روحانی از زنان فقط در اینگونه مراسم‌ استفاده می‌کند و در دیگر حقوق آنان در همان حد شعار مانده‌است، اما بی توجهی به منویات رهبری، تنها چندروز پس از تاکید مجدد ایشان بر مساله حجاب، قابل گذشت نیست.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه دولت آقای روحانی، نه تنها در بحث حجاب به عنوان یک حکم اسلامی و نیز قانون نظام جمهوری اسلامی مراقبتی انجام نمی‌دهد بلکه به جرات خود دولت و بخصوص وزارت فرهنگ‌ و ارشاد، از دلایل ولنگاری فرهنگی امروز جامعه هستند.

فراهانی گفت: نکته قابل تامل صحبت های آقای روحانی در این مراسم، زمانی است که به مخالفین دولت طعنه زده و می‌گوید: « ظاهراً عده‌‌ای فقط نصف قانون اساسی را قبول دارند.» باید پرسید که منظور ایشان قانون اساسی ایران است یا کشور دیگری، ولی اگر منظورشان قانون ایران است، عینک خود را جابجا کرده و نگاهی به سالنی که در آن نطق می‌کنند، بیاندازند. متوجه خواهند شد چه کسی به قانون احترام می‌گذارد و چه کسی نمی‌گذارد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: آقای روحانی مانند همیشه در این سخنرانی نیز آمارهای بسیار دلنشین و زیبایی برای مردم روخوانی کرده‌ اند، از آمار های توسعه زیرساخت های ارتباطاتی گرفته تا احداث جاده و پل که خوب بود. ایشان مقایسه ای نیز با دولت های قبل داشتند ولی از آن گذشته، هیچ اشاره ای هم به زیرساخت های فرهنگی روستایی نکردند. البته این قابل درک است که دولت ایشان در مقوله فرهنگ همانند مقوله های دیگر مانند اقتصاد و سیاست خارجه ناموفق بوده اند.

فراهانی اظهار داشت: در آخر به آقای روحانی و دفتر ایشان توصیه می کنم، در این دوسالی که از عمر دولت پیرشان مانده، دست از جنگ روانی برداشته و به فکر خدمت به مردم باشند و به این نکته توجه کنند که دیگر نمی‌توانند برای سرپوش گذاشتن بر اتفاقاتی که رقم زده و یا قرار است به نتیجه برسانند، هر بازی رسانه ای را ایجاد کرده و به مختصر توضیحی بسنده کنند.

دولت بانوان روحانی دانشگاه امیرکبیر