برگزیده ها
چه کسی هزینه تاخیر دیروز نمایندگان در جلسه علنی مجلس را پرداخت می‌کند؟

مازندمجلس: هر دقیقه اداره مجلس 300 میلیون تومان هزینه دارد، چرا وقت پارلمان را هدر می‌دهند؟

مازندمجلس: جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد. تاخیر در آغاز جلسه هر چند موضوع جدیدی نیست اما آغاز جلسه بعد از یک ساعت کم‌سابقه بود.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در آغاز جلسه، علت تاخیر را سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه عنوان کرد. همین موضوع موجب شد تا تعدادی از نمایندگان فریاد بزنند به دلیل هفته دولت برخی از همکاران‌شان در حوزه‌های انتخابیه هستند.

 
هزینه یک ساعت جلسه علنی مجلس چقدر است؟

هرچند که تاکنون رقم رسمی از هزینه اداره مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است، اما در مهرماه سال 95 حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نسبت از هدررفت وقت پارلمان انتقاد و تاکید کرده بود: با توجه به اینکه هر دقیقه اداره مجلس 300 میلیون تومان هزینه دارد، چرا وقت پارلمان را هدر می‌دهند؟

 

اگر تورمی  که از مهر ماه سال 95 تاکنون شاهد آن هستیم را هم نادیده بگیریم برای هر ساعت جلسه علنی مجلس شورای اسلامی 18 میلیارد تومان هزینه می‌شود که البته با احتساب تورم طی سال‌های اخیر حتماً رقم یک ساعت جلسه علنی بسیار سرسام‌آورتر خواهد بود و می‌توان برآورد کرد که با این بودجه درکشور چه اقداماتی را می‌توان انجام داد.

 
حاجی دلیگانی: 58 نماینده غایب در پرداخت هزینه یک ساعت مجلس سهم دارند

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در همین خصوص به خبرنگار اعتمادآنلاین، گفت: «58 نفری که در این جلسه غیبت داشتند در هزینه یک ساعت مجلس شورای اسلامی چه حالا و چه در روز قیامت سهم داشتند و باید بپردازند البته اگر معتقد هستند به روز قیامت که می‌گویند معتقدیم.»

 

او ادامه داد: «همچنین هیات‌رئیسه مجلس که به 46 نماینده مرخصی استحقاقی دادند در حالی‌که می‌توانستند پیش بینی کنند در چنین ایامی ممکن است افراد تاخیر و غیبت داشته باشند هم در هزینه یک ساعت اداره مجلس سهم دارند. 15 نماینده به سفر خارجی رفتند و اکثریتشان ماموریت نرفته بودند. بنابراین این افراد باید پاسخگو باشند.»

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: «من از هیات رئیسه خواستم که اسامی غیبت‌کنندگان در طول سال را اعلام کنند. برخی از نمایندگان بیش از حد نصابی که در آیین‌نامه اجازه دارند غیبت داشتند. باید این افراد را از مجلس اخراج کرد. علت اساسی این مسائل رئیس و هیات‌رئیسه هستند چون آیین‌نامه را رعایت نمی‌کنند و به تذکر هم توجه ندارند.»

مجلس غیبت نمایندگان مجلس