برگزیده ها
غلامیان: بدتر از زمان احمدی‌نژاد رفتار کردند/ تخلف آشکار صورت گرفته است/ در روزهای مرخصی من مراسم معارفه برگزار کردند

اختصاصی مازندمجلس: غلامیان در آغاز صحبت با اشاره به نامه‌ای از سوی دستگاه‌های بالادستی در خصوص ممنوعیت جابجایی در سطح فرمانداران بیان کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات از دستگاه‌های بالادستی بخشنامه‌ای صادرشده و جابجایی‌ها را در سطح فرمانداری ممنوع کرده است. اما با این اوصاف تصمیم‌گیرندگان استانی به شکل یک‌طرفه با حکم استاندار، آقای منفردی را به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان میان‌دورود معرفی کردند.

اختصاصی مازندمجلس: با توجه به اوضاعی که طی این مدت در نوع عملکرد استانداری مازندران در جابجایی فرمانداران و بخشداران به‌ویژه در خصوص ماجرای عجیب فرمانداری نکا در خرداد 97 و حواشی دامنه‌دار فرمانداری عباس‌آباد در تیرماه 98 مشاهده شد، چندان عجیب نباشد که اذعان کنیم امکان دارد تغییر ضربتی فرماندار میان‌دورود هم به شکلی خاص توصیه‌شده باشد.

برای پیگیری ماجرای برکناری فرماندار میان‌دورود به سراغ علی غلامیان فرماندار سابق این منطقه رفتیم. وی که در مراسم تودیع خود حضور نداشت نکات جالبی از نحوه برکناری‌اش بیان نمود. متن گفت‌وگو خبرنگار مازندمجلس با غلامیان در ادامه می‌آید:

 

حسن نژاد در این تغییرات تأثیر مستقیم داشت

غلامیان در آغاز صحبت با اشاره به نامه‌ای از سوی دستگاه‌های بالادستی در خصوص ممنوعیت جابجایی در سطح فرمانداران بیان کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات از دستگاه‌های بالادستی بخشنامه‌ای صادرشده و جابجایی‌ها را در سطح فرمانداری ممنوع کرده است. اما با این اوصاف تصمیم‌گیرندگان استانی به شکل یک‌طرفه با حکم استاندار، آقای منفردی را به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان میان‌دورود معرفی کردند. چند ماه قبل از جابجایی بنده، زمزمه‌هایی در این بابت وجود داشت اما این تغییر و تحول ناگهانی صورت گرفت. بعدها متوجه شدم که این اتفاقات با تأثیر مستقیم آقای حسن نژاد که از اهالی همین منطقه است مدیریت می‌شد.

ده ماه حتی از داشتن معاون محروم بودم

فرماندار سابق میان‌دورود گفت: بنده بخشدار مرکزی میان‌دورود که فرزند شهید بوده و عملکرد خوبی را از خود به‌جای گذاشته، به‌عنوان معاون معرفی کردم. حتی با پیگیری‌های انجام‌شده بازهم حدود 10 ماه این معاون را از بدنه‌ی فرمانداری دریغ کردند. در طول مدت مسئولیت بنده با بحران سیل مواجه شدیم که من حتی از داشتن معاون محروم بودم. صداوسیما از عملکرد بنده گزارشی را تهیه کرد و از اتفاقات صورت گرفته در سطح شهرستان به نیکی یادکرد.

بحث ارزیابی عملکرد فرمانداران توجیه است

غلامیان افزود: ملاک دوستان هم برای جابجایی، مطرح کردن بحث ارزیابی از عملکرد فرمانداران بوده است که صرفاً برای توجیه بود. من نمی‌دانم که آقای حسن نژاد برای تغییر با نمایندگان مجلس هماهنگ بوده یا شخص فرماندار، اما روز چهارشنبه در هفته‌ی دولت و در عین ممنوع بودن تغییرات در سطوح فرمانداری به علت نزدیکی به انتخابات، با من تماس گرفتند که تغییرات درراه است. من به آن‌ها گفتم به احترام مردم، جایگاه فرمانداری و دولت، روزهای هفته‌ی دولت را به بنده مهلت دهید. در همین روزها من درگیر بیماری همسر خود هم بودم و بدون حضور بنده جلسه‌ی معارفه برگزار می‌کنند. این‌گونه رفتارها را در زمان آقای احمدی‌نژاد دیده می‌شد، اما رفتار مسئولان استان با بنده بدتر از رفتارهایی بود که در زمان احمدی‌نژاد شکل می‌گرفت.

خلاف اخلاق سیاسی عمل کردند

این فعال سیاسی مازندرانی با اشاره به جلسه شورای اداری اظهار داشت: در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان حتماً باید فرماندار حضورداشته باشد. اگر فرماندار به هر دلیلی حضور نداشت، معاون باید حضور پیدا می‌کرد و ازآنجایی‌که بنده معاونی نداشتم، جلسه‌ی شورای اداری را برگزار کردند که این امر تخلف آشکاری است. مرخصی بنده با هماهنگی با آقای حسن نژاد اخذشده بود و دوستان دقیقه در روزهای مرخصی بنده مراسم معارفه را برگزار کردند. در جلسه‌ی تودیع و معارفه شاهد حضور مدیرکل حراست هستیم. مجموعه‌ی این حرکات خلاف عرف و اخلاق سیاسی و همین‌طور همراه با تخلفات بوده است.

امیدوارم به خاطر مخالفت با سهم خواهی شرکت آرین سینا برکنار نشده باشم

غلامیان به‌عنوان سؤال پایانی و در پاسخ به سؤالی در خصوص ردپای سهم خواهی شرکتی به نام آرین سینا گفت: شرکت آرین سینا که در شهرستان ساری فعالیت می‌کند دنبال این بود تا  زمینی که در اختیار دانشگاه علوم کشاورزی است را تصاحب کند. بنده با این مسئله مخالفت کردم و علت مخالفت خود را  هم به‌عنوان فرماندار اعلام کردم. امیدوارم که یکی از علت‌های تغییر من این مسئله نباشد.

مصاحبه از: سید محمدمهدی کیا

 

حسین زادگان غلامیان فرمانداری میاندورود میاندورود استانداری مازندران