بهگزارش اداره روابط عمومی و اطلاعرسانی آموزش و پرورش مازندران، «نصیری» با توجه به نقش ارزیابی عملکرد سازمانی در شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان و کمک به اجرایی کردن اهداف سازمان، بر انجام دقیق آن تأکید کرد.
وی همچنین گفت: بهبود مستمر عملکرد سازمانها، نیروی عظیمی ایجاد میکند و همین نیرو میتواند تضمینکننده رشد و توسعه دستگاه و زمینهساز تعالی سازمان شود.
معاون هماهنگی و رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: بدون بررسی دقیق و کسب آگاهی از میزان دستیابی به اهداف سازمانی و بدون شناسایی چالشهای پیشِ رو و رصد روند اجرای سیاستهای تدوین شده، بهبود مستمر عملکرد آموزش و پرورش مازندران میسّر نخواهد شد.
«نصیری» در ادامه گفت: با توجه به مطالب گفتهشده، اداره ارزیابی عملکرد ادارهکل آموزش و پرورش استان، اقدام به ارزیابی دورهای شاخصهای عمومی و اختصاصی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق پرداخت و تمامی سطوح زیرمجموعه مطابق با مستندات ارائه شده، ازطریق سامانه نظارت، مورد ارزیابی قرارگرفتند.
وی اظهار داشت: ارزیابی ادارات تابعه آموزش و پرورش استان در سطح مناطق ، همه ساله، در راستای تحقق آییننامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری ودستورالعمل اجرایی آن، طی فرآیندی مستمر و به روش ترکیبی درسه مرحله به اجرا در میآید.
«سید حسین نصیری» با اشاره به شاخصهای این ارزیابی اظهار داشت: ارزیابی در دو بخش شاخصهای عمومی و اختصاصی صورت گرفت،
وی افزود: در شاخصهای عمومی، آموزش و پرورش «شهرستان ساری ناحیه یک»، جایگاه نخست را کسب کرد ضمن اینکه «ساری ناحیه دو» و «منطقه بلده» به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم شدند.
معاون هماهنگی ادارهکل آموزش و پرورش در ادامه به شاخصهای اختصاصی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز، به ترتیب آموزش و پرورش «شهرستان عباسآباد» و «منطقه نکا » و «شهرستان ساری ناحیه دو » رتبههای اول تا سوم را کسب کردند.
«نصیری» همچنین افزود: در امتیاز حاصل از جمع شاخصهای اختصاصی و عمومی، آموزش و پرورش «شهرستان عباسآباد» رتبه نخست را به خود اختصاص داد و «شهرستان نکا» و « ساری ناحیه دو » نیز به ترتیب رتبههای دوم و سوم را کسب کردند.