برگزیده ها
قوانین حوزه کشاورزی باید تغییر کند

مازندمجلس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی کشور از سنتی به مدرن سوق یافته است، گفت: قوانین مجلس در حوزه کشاورزی باید تغییر کند.

مازندمجلس:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی اصغر یوسف نژاد امروز در چهل و نهمین گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در دانشگاه منابع طبیعی ساری، اظهار داشت: همایش‌ها و برنامه‌های تخصصی و حرفه ای باید منافعی برای مردم و جامعه داشته باشد که در زمینه کشاورزی با هم افرایی بیشتر در بخش کشاورزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور 56 دانشکده و سه دانشگاه کشاورزی داریم تا مسائل آموزشی را طبق سرفصل‌ها ارائه شود، افزود: از نظر تخصصی و حرفه ای به مسائل اطراف  و محیط نگاهی مناسب داشته باشند و به  آب خاک جنگل دام مرتع اهمیت دهند.

یوسف نژاد بیان کرد: ارزشیابی و رتبه بندی به عنوان کلینیک علمی پاسخگوی جامعه باشند، مسائل پژوهشی را به درستی انجام دهند و تنها از یک دستگاه انتظار نداشته باشیم و سیاست ملی و منطقه ای نیز باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در زمان کنونی ریسک مدیران کاهش پیدا کرد و مدیران مصلحت اندیش شدند و نگاه دوگانه موجب شد برخی مسائل روی زمین بماند.

وی گفت:هفت میلیونتن  محصول باغی کشاورزی زراعی داریم که بهره وری را افزایش دهیم که با روش سنتی این امر اتفاق نمی افتد.

یوسف نژاد افزود: مسیر کشاورزی به صورت مدرن است که باید مجلس قوانین مرتبط را تصویب و دستگاه‌ها در راستای اجرا اقدام کنند زیرا ظرفیت در کشور و جامعه وجود دارد.

وی بیان کرد: پیش روی آب دریا، برداشت بی رویه جنگل  یک مسئله است  که باید از نگاه تشکل‌های حرفه ای تخصصی و شناسنامه دار جهت رفع مشکلات استفاده کنیم. دولت باید  کارهای سیاستگذاری و حاکمیتی انجام دهد و بسیاری از وظایف خود را به تشکل‌ها و بخش خصوصی واگذار کند.

یوسف نژاد گفت: توجه به بخش کشاورزی در اولویت است اطلاعات منطقی واقع بینانه تر شود و مجلس و کمیسیون تخصصی به بخش کشاورزی کمک کند.

یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس؛قوانین حوزه کشاورزی باید تغییر کند