برگزیده ها
کمبود ۱۰۰۰ مگاواتی تولید برق در مازندران/نیروگاه نکا دولتی می‌ماند

مازندمجلس: مدیر عامل شرکت برق حرارتی کشور با اشاره به خصوصی سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور اظهارداشت: حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق حرارتی کشور دولتی است و نیروگاه شهید سلیمی نکاء که یکی از واحد‌های مهم ما در تولید پایدار برق در کشور محسوب می‌شود، دولتی باقی می‌ماند.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی نیروی برق حرارتی کشور گفت: توان تولید برق کشور از مرز ۸۲ هزار مگاوات نیز گذشت و این افزایش توان تولیدی باعث شد تا در تابستان سال جاری مشکلی در تامین برق کشور ایجاد نشود.


 محسن طرزطلب  در آیین کلنگ زنی ۲ واحد گازی (سیکل ترکیبی) نیروگاه شهید سلیمی نکاء افزود: حدود ۶۷ هزار مگاوات از توان تولید برق کشور از سوی نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که از سوی وزارت نیرو انجام شده است در سال جاری رشد مصرف برق در کشور کنترل شد و امیدواریم که این روند در تابستان سال آینده نیز ادامه یابد.

طرزطلب اظهار داشت: کنترل مصرف باعث شد تا در سال جاری بتوانیم با افزایش توان تولید در داخل کشور که حدود ۹۸ درصد از این رشد در حوزه نیروگاه‌های حرارتی بود؛ خرید برق از کشور ترکمنستان نداشتیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی نیروی برق حرارتی کشور اضافه کرد: چنانچه برای سنوات اینده نتوانیم میزان مصرف کشور را در برق تامین کنیم، احتمال خرید مجدد برق از کشور ترکمنستان وجود خواهد داشت.

طرزطلب با اشاره به خصوصی سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور اظهارداشت: حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق حرارتی کشور دولتی است و نیروگاه شهید سلیمی نکاء که یکی از واحد‌های مهم ما در تولید پایدار برق در کشور محسوب می‌شود، دولتی باقی می‌ماند.

وی اضافه کرد: در صورتی که شرایط سیاسی کشور اجازه بدهد، نیروگاه شهید سلیمی نکاء در مازندران نوسازی و بازسازی می‌شود تا بتوانیم بار دیگر از این مجموعه در تولید برق کشور داشته باشیم.

شروع عملیات اجرایی نیروگاه سرخرود و محمودآباد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی نیروی برق حرارتی کشور گفت: همزمان با شروع ۲ واحد گازی نیروگاه شهید سلیمی نکاء که تا سال ۱۴۰۰ به مدار تولید می‌رسد، ساخت ۲ نیروگاه گازی دیگر نیز در سرخرود و محمود آباد مازندران در سال جاری شروع می‌شود.

طرزطلب افزود: در مجموع با این چهار واحد نیروگاه حدود ۸۰۰ مگاوات از کسری برق تولیدی در این خطه شمال کشور تا سال ۱۴۰۰ تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: مازندران با حدود یک هزار مگاوات کمبود برق مواجه است و تراز تولید نسبت به مصرف منفی و این خطه شمال کشور با مشکل در تامین برق مواجه است که با تکمیل این پروژه‌ها مشکل این استان رفع می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه این مشکل کمبود برق در مازندران برای تابستان سال آینده ادامه داشته باشد، با خرید برق ترکمنستان این کمبود تامین خواهد شد.

عملیات اجرایی نیروگاه شهید سلیمی نکاء در سال ۵۴ شروع و در سال ۵۸ واحد یک این نیروگاه با ۴۴۰ مگاوات وارد مدار شد و پس از آن نیز هر شش ماه یک واحد با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات به مدار رسید و در مجموع ظرفیت این نیروگاه به بیش از ۲۲۰۰ مگاوات رسید.
برق خبربرق صنعت برق مدیرعامل برق حرارتی محسن طرزطلب طرزطلب کلنگ زنی دو واحد جدید خصوصی سازی نیروگاه نکا کمبود 1000 مگاواتی برق در مازندران