برگزیده ها
قطع وابستگی به واردات تایرهای سنگین از اولویت‌های دولت است

مازندمجلس: رضا رحمانی، روز گذشته در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند با بیان اینکه کشور در حال صنعتی شدن است، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت داریم که بیشتر موارد بیش از نیاز کشور است.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین لاستیک سنگین و قطع وابستگی در این حوزه، از اولویت‌های دولت در سال جاری است که تحقق این امر با جدیت دنبال می‌شود.


 رضا رحمانی، روز گذشته در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند با بیان اینکه کشور در حال صنعتی شدن است، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت داریم که بیشتر موارد بیش از نیاز کشور است.

 

وی با بیان اینکه شرکت کویر تایر بخش مهمی از تایر کشور را تأمین می‌کند، افزود: لاستیک سنگین از معدود مواردی است که وابسته هستیم به گونه‌ای که تا سال گذشته بالغ بر 70 درصد وابسته بودیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حال حاضر پنج طرح در کشور در زمینه تولید لاستیک سنگین در دست اجرا است که کارخانه کویر تایر بیرجند یکی از آن‌ها بوده و این طرح‌ها در اولویت قرار دارد.

 

رحمانی با تاکید بر حل مشکلات کویرتایر، تصریح کرد: تأمین لاستیک سنگین و قطع وابستگی در این حوزه، از اولویت‌های دولت در سال جاری است که تحقق این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی، قول رسیدگی به مشکلات کویرتایر را داد و یادآور شد: در مورد تسهیلات مورد نیاز برای طرح توسعه کارخانه کویرتایر را با رئیس کل بانک مرکزی درمیان گذاشته و این مشکل پیگیری می‌شود.

 

 رضا رحمانی، شب گذشته در نشست توسعه و سرمایه گذاری خراسان جنوبی با اشاره به هماهنگی مسئولان استان، اظهار کرد: برنامه خاصی برای مناطق محروم نوشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز تنها در فولاد قاین 2350 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌ایم، افزود: علی رغم کمبود بودجه برای استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی محدودیتی نداریم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در دوره جدید به خصوص در حوزه معادن سیاست راهبردی و اصولی وزارتخانه است که جذب نیرو باید از همان منطقه باشد و این امر به همراهی مسئولان منطقه نیز نیاز دارد.

 

رحمانی با بیان اینکه باید تدارکات شرکت‌ها تا جایی که ممکن است از منطقه تامین شود و گردش مالی در داخل استان باشد، تصریح کرد: اگر این گونه عمل کردیم بر روی اقتصاد استان تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی موقعیت مرزی دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از بازارچه‌ها در استان تعطیل است که مورد پیگیری قرار خواهیم داد. یکی از سیاست‌های ما این است که همه گذرگاه‌های مرزی کشور فعال باشند.

 

رحمانی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی نعمت‌های بی شماری از مردم بزرگوار تا ظرفیت‌هایی چون معادن دارد، تصریح کرد: امسال خراسان جنوبی رتبه اول تخصیص بودجه برای اکتشاف را دارد و هدف گذاری ما در این مورد درست بوده است.

 

وی با بیان اینکه زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم می‌کنیم، اظهار کرد: سیاست دولت توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیست و باید این اتفاق با برنامه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در خراسان جنوبی محدودیتی برای انجام کار در حوزه صنعت نداریم، تصریح کرد: صدها میلیارد هزینه کردیم که محیط زیست را در کنار توسعه صنعت حفظ کنیم.

 

رحمانی یادآور شد: در مورد صادرات به آسیای میانه و پاکستان کارگروهی را تشکیل دهید تا در دوره تحریم صادرات افت پیدا نکند.

کارخانه کویر واردات تایر