برگزیده ها
 سند ارتقا منزلت زنان در مازندران تدوین شد

مازندمجلس: مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به شناسایی بانوان ماهر در استان از تدوین سند ارتقا منزلت زنان در مازندران خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مازندران استانی با بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر جمعیت بوده که نیروی انسانی آن نقش موثر در ارتقا شاخص‌های تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

این استان سه میلیون و 400 هزار نفر جمعیتی بالغ بر 1.2 میلیون نفر به عنوان بانو زندگی می‌کنند که این مادران و دختران استان مازندران در برخی تصمیم‌سازی‌های مدیریتی و به عنوان مدیران ماهر، کارآفرین و بنگاه دار اقتصادی در استان فعالیت دارند.

مادران و همسران خانه‌های مازندرانی‌ها در ساعات اداری روز نیز به عنوان مدیران دستگاههای اجرایی، مدیران موفق کارآفرین و خلاق و پویا فعالیت دارند.

اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران با هدف ارتقا منزلت زنان و بانوان استان و شناسایی بانوان ماهر مازندران، طرح‌های متعددی را به منصه اجرا گذاشته است.یکی از اقدامات موفق این اداره کل در سالجاری تدوین سند ارتقا منزلت زنان و بانوان مازندران بوده که در ابتدای راه با موفقیت‌هایی همراه بوده است.

سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به فعالیت این حوزه، اظهار داشت: باتوجه به اینکه موراد مربوط به این حوزه متعدد است از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در حوزه بانوان با جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و اصلاح ساختار درست با پیشنهادهای سازنده در جهت رفع مشکلات، طرح مسئله کنند.

وی از تایید نهایی طرح تدوین سند ارتقا وضعیت زنان استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح یک ماه قبل مورد تایید نهایی معاونت زنان ریاست جمهوری قرار گرفت.

قاسمی افزود: بررسی وضعیت ازدواج و طلاق، بهداشت و سلامت، ورزش و مشارکت سیاسی و مدنی بانوان از جمله اهداف این طرح است. 224 سند در قالب اسناد پشتیبان در 10 فصل برای اجرایی شدن طرح موصوف تدوین شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری  مازندران، اصلاح الگوی مصرف، بررسی وضعیت حقوق کودک و کودکان بازمانده از تحصیل، توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار و ایجاد نشاط اجتماعی را از جمله برنامه‌های عملیانی سال جاری دفتر بانوان بیان کرد و گفت: در زمینه اصلاح الگوی مصرف موافقتنامه ای در سال گذشته با صنعت آب و برق امضا شد و در سال جاری در شهرهای غرب استان منجمله نور، نوشهر، تنکابن و رامسر در قالب همایش های متعدد اجرایی شد.

وی با بیان اینکه نسل جوان را باید بر اساس سلایق و علایق آنها پذیرفت، تاکید کرد: از طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه جوانان حمایت می‌شود.

قاسمی با اعلام اینکه تشکل‌های خوبی در حوزه کودک در استان فعالیت می‌کنند، گفت: در بحث حقوق کودک، بخش هویتی کودکان مد نظر است که احساس تعلق به سرزمین خود داشته باشند.

سند ارتقا منزلت زنان در مازندران معاونت زنان ریاست جمهوری