برگزیده ها
نتیجه عبور اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از باهنر و عارف چیست؟

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: این روزها باید جناح اصلاح‌طلب را محافظه‌کار و جناح اصولگرا را تندرو دانست.

مازندمجلس: ناصر ایمانی، فعال اصولگرا در گفت‌وگویی با خبرآنلاین گفت: «محافظه‌کاری که البته ترجمه دقیقی برای این اندیشه سیاسی غربی نیست، برای نخستین‌بار توسط جناح چپ و در خلال کشمکش‌های سیاسی آن روزهای کشور به جناح راست سیاسی چسبانده شد.

ایمانی: اصلاح‌طلبان محافظه کار شده‌اند و اصولگرایان تندرو

این چهره سیاسی اصولگرا می گوید: در فرهنگ ایران زمانی که شما فردی‌را محافظه‌کار خطاب می‌کنید یعنی او با ملاحظه بیشتری عمل می‌کند و من تندتر و انقلابی‌تر هستم. بنابراین این اصطلاح  جناح چپ آن زمان که بعدها اصلاح‌طلب لقب گرفتند، مفهومی بود که این افراد علیه خود استفاده کردند. چرا که در واقع خود را رادیکال می‌دانستند. اکنون در شرایط کنونی اگر بخواهیم این دو واژه را با همان تعبیر ایرانی استفاده کنیم، جایگاه‌ دو جناح عوض می‌شود. این روزها باید جناح اصلاح‌طلب را محافظه‌کار و جناح اصولگرا را تندرو دانست. 

وی ادامه داد: روحیه برخی افراد نظیر عارف را زمانی که با خط مشی فردی‌ مثل مصطفی تاج‌زاده مقایسه می‌کنیم، فاصله‌ها مشخص‌ می‌شود. در جناح اصولگرا نیز چنین مقایسه‌ای را می‌توان بین زاکانی و محمدرضا باهنر انجام داد. در هر دو سو افرادی هستند که با تامل و تحمل بیشتر تصمیم‌گیری می‌کنند. 

ایمانی تاکید کرد: اینکه افرادی با ملاحظات و پختگی بیشتر تصمیم‌گیری کنند، این اتفاقا روشی ارزشی‌ است نه ضد ارزش. اگردر مقاطعی که باید قاطعانه و صریح تصمیم‌گیری کرد، این‌افراد عقب نشینی کنند دیگر نمی‌توان این روحیه را پذیرفت. یعنی در هر حالتی محتاط باشند. زمانی که شما بخواهید از باهنر دوری کنید باید به طیف تندروی اصولگرایان نزدیک‌ شوید. در مورد اصلاح‌طلبان نیز همین طور است . اگر فردی بخواهد از عارف عبور کند، مجبور می‌شود ارزش‌ها را در بین افراد رادیکال این‌جناح جستجو کند.

اصولگرایان اصلاح طلبان