برگزیده ها
با پس انداز روزِ مبادا می توان راهی مجلس شد؟

مازندمجلس: نماینده مجلس شدن گران است و برای راه‌یابی به ساختمان هرمی میدان بهارستان باید هزینه‌های هنگفتی از جیب پرداخت شود.

مازندمجلس: از ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان؛ رقم‌هایی است که مجلس دهمی‌ها می‌گویند در انتخابات برای نماینده شدن هزینه کرده‌اند. البته آنطور که خودشان می‌گویند انتخابات برای بعضی از نمایندگان خیلی گران‌تر از این حرف‌ها تمام شده است و گاهی هم از هزینه‌های میلیاردی رقیبشان در حوزه انتخابیه روایت می کنند.
پای وام بانکی به انتخابات باز شد.

«وام بانکی» این یکی از  منابعی است که بسیاری از نمایندگان به آن استناد می‌کنند. مثلا محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر می‌گوید ۴۶ میلیون در انتخابات هزینه کرده است که از این مبلغ ۱۵ میلیون از صندوق قرض‌الحسنه قدس وام گرفته است و ۱۰ میلیون از صندوق قرض‌الحسنه الزهرا. مبلغ باقی مانده را هم خودش از جیبش هزینه کرده است. البته ابطحی بین صحبت‌هایش یادش می‌افتد که یکی از دوستانش ۲ میلیون به او کمک کرده است آن هم بدون هیچ چشم‌داشتی.

ابوالفضل ابوترابی نیز می‌گوید برای تامین هزینه انتخاباتش از بانک وام گرفته است.

وقتی پس اندازِ روز مبادا خرج «نماینده شدن» می شود

برخی دیگر از نمایندگان نیز وقتی از هزینه های انتخابات و منشا هزینه‌هایش سخن به میان آمد اغلب می‌گفتند از پس اندازی که داشته‌اند استفاده کرده‌اند. زهرا ساعی نمانده مردم تبریز از جمله افرادی بود که می‌گوید همه هزینه‌های انتخاباتی‌اش را خودش پرداخت کرده است. او می‌گوید: من سال‌ها شاغل بودم و در دانشگاه تدریس می کردم و برای چند سال مشاور استاندار بودم بنابراین از پس انداز خودم و همسرم توانستم هزینه های انتخاباتی را تامین کنم.

هزینه انتخابات مجلس مجلس یازدهم انتخابات