برگزیده ها
فعالیت جبهه پایداری غیرقانونی اعلام شد/ شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان رسمیت ندارد

مازندمجلس: ایسنا نوشت: دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب گفت: از نظر ما جبهه پایداری وجاهت قانونی ندارد. جبهه ها باید حضور خود را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب برسانند.

مازندمجلس: ملانوری مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب گفت: یارانه احزاب را در سال ۹۶ وزارت کشور اعلام کرد و امروز گزارش توزیع یارانه احزاب در دو  سال ۹۶ و ۹۷ از طرف دوستان در خانه احزاب مطرح شد، دومیلیارد و ششصد هزار تومان میزان یارانه بود.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای وزارت کشور بحث کمک به احزاب است. در این راستا مبالغی که عرض کردم پرداخت شد و پیگیر تخصیص یارانه سال بعد هم هستیم.

ملانوری گفت: ما صلاحیت افراد را به صورت کلی مطرح نمی کنیم. بر اساس قانون تخلفاتی برای احزاب تعیین شده ؛ اگر احزاب این تخلفات را انجام دهند طبق قانون با آنان برخورد می شود. این برخورد شامل تمام اعضای عضو حزب هم می شود. این جلسه به عدم احراز صلاحیت  دبیر کل یکی از احزاب انجامید.

وی ادامه داد: احزاب باید به مصوبات کمیسیون را انجام دهند. اگر کسی تخلفی انجام دهد بر اساس ماده ۱۹ مجازاتی اعلام می شود. اسم دبیر کل را الان اعلام نمی کنیم. در جلسه بعد ایشان را دعوت می کنیم برای ادای توضیحات.

ملانوری یادآور شد: حزب پایداری تقاضای تاسیس داده است قرار شد مجمع خود را برگزار کنند تا مراحل تاسیس را با ضوابط جدید پیگیری کنند. به نظر ما جبهه پایداری وجاهت قانونی ندارد. جبهه ها باید حضور خود را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب برسانند.

ملانوری افزود: گزارش پرونده جمعیت فرهنگی عدالت خواه استان اصفهان نیز مطرح شد و قرار شد بر اساس شرایط قانونی اساس نامه خود را تنظیم کنند. حزب مجمع اصولگرایان استان قم هم تقاضای خود را مطرح کرده است. قرار شد طبق قانون مراحل تاسیس را طی کنند تا ما رسیدگی کنیم. وضعیت چند حزبی که اول انقلاب با دستور حضرت امام شکل گرفتند قرار شد در جلسه بعدی رسیدگی شود.

وی سپس گفت: چیزی به نام شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان وجود ندارد و رسمیت ندارد، اگر شورایی هست می تواند ذیل دو جبهه اصلاح طلبی که رسمی در وزارت کشور اعلام شده است فعالیت کند. مجمع روحانیون پروانه فعالیت گرفته بود.

احزاب اصلاح طلبان اصولگرایان پایداری