برگزیده ها
طرح مجلسی‌ها درباره مسئولان سیاسی: اگر خانواده‌هایتان به ایران برنگردند باید استعفا بدهید

مازندمجلس: باشگاه خبرنگاران نوشت:سخنگوی کمیسیون امنیت ملی آخرین وضعیت طرح دو فوریتی الزام بازگشت اعضای خانواده‌های مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی به کشور را تشریح کرد.

مازندمجلس: سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، با اشاره به آخرین وضعیت طرح دو فوریتی الزام بازگشت اعضای خانواده‌های مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی به کشور، گفت: این طرح که شامل یک ماده واحده و یک تبصره است به هیئت‌رئیسه پارلمان ارائه شده و در سامانه قرار گرفته است.

او افزود: پیش از این چهل نفر از نمایندگان این طرح دو فوریتی را امضا کردند اما اکنون به صورت روزانه بسیاری از همکاران به سیستم مراجعه و موافقت خود را با آن اعلام می‌کنند لذا بر تعداد امضاهای آن افزوده شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اکنون حدود ۴۰ طرح دو فوریتی در نوبت دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد و براین اساس زمان اعلام وصول و بررسی طرح‌ دو فوریتی الزام بازگشت اعضای خانواده‌های مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی به کشور مشخص نیست ولی تلاش می‌کنیم تا به طور حتمی بررسی و تصویب آن به این دور از مجلس برسد.

در ماده واحده این طرح ذکر شده است؛ اعضای درجه یک خانواده مسئولان کشور از جمله سیاسی و حرفه‌ای اعم از همسر و فرزندان باید به داخل کشور برگردند در غیر این صورت سه ماه پس از تصویب این قانون اگر این اتفاق نیفتاد آن مسئول باید از سمت خود استعفا بدهد.

همچنین در تبصره ماده واحده این طرح نیز ذکر شده است؛ ماموران دولتی و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی وزارت علوم هستند و اساتیدی که فرصت مطالعاتی دارند از این قانون مستثنی می‌شوند.

مجلس دوتابعیتی ها استعفا کمیسیون امنیت ملی