برگزیده ها
 ارائه نذر سلامت، توسط خیریه همت‌عالی

اختصاصی مازندمجلس: همزمان با روز جهانی خیریه و در آغازین روزهای ایام عزاداری ماه محرم خیریه همت‌عالی مازندران در اقدامی متفاوت اقدام به ارائه نذر سلامت نمود.

اختصاصی مازندمجلس: یک‌صدو بیست و سومین برنامه جهادی کاروان سلامت خیریه همت عالی مازندران در منطقه محروم پاشاکلا شهرستان سوادکوه با ارائه بیش از ۵۰۰ ویزیت تخصصی و فوق تخصصی رایگان برگزار شد.

دکتر عالیه زمانی رئیس هیئت مدیره خیریه همت عالی مازندران گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در مناسبت‌های ملی و مذهبی با استفاده از مفاهیم ملی و مذهبی اقدام به ارائه خدمات رایگان به شهروندان نمایند، بی‌شک در ماه محرم نیز می‌توان فراتر از پذیرایی نمودن از شهروندان اقدام به ارائه خدماتی نمود که افراد نیازمند آن می‌باشند.

لذا ماه محرم باید بتواند به نوع دوستی‌ها، کمک به همنوعان و اخلاق انسانی بی‌افزاید.

زمانی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات آموزشی، درمانی و دارویی، با همکاری جمعیت هلال احمر و حضور ارزشمند پزشکان و پیراپزشکان عضو این سمن، یک‌صد و بیست و سومین کاروان سلامت به شهرستان سوادکوه اعزام شد.

دکتر عالیه زمانی گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه، پشتیبانی و تامین داروی رایگان را در این برنامه جهادی به عهده داشته است.

رئیس هیئت مدیره سمن خیریه همت عالی با اشاره به انجام بیش از ۵۰۰ ویزیت تخصصی و فوق تخصصی رایگان برای اهالی منطقه، ادامه داد: در این کاروان ۱۶ گروه پزشکی و پیراپزشکی متشکل از فوق تخصص غدد، متخصصین کودکان، عفونی، داخلی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، درد، دندانپزشک، پزشک عمومی، تغذیه، روانشناس و کارشناسان پرستاری، توانبخشی، مامایی و دارویی حضور فعالانه داشتند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم با موضوعات پیشگیری و درمان دیابت و تغذیه در سلامتی و انجام خدمات متنوع دندانپزشکی برای مراجعین و اهالی منطقه از بخش‌های مهم این کاروان سلامت بوده است.

دکتر عالیه زمانی افزود: سنجش قند خون و ارزیابی و کنترل فشار خون از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

وی در پایان از مشارکت و حمایت مدیران و دست اندرکاران جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه، معاون بهداشتی دانشگاه، بخشداری زیراب، شبکه بهداشت و درمان، اداره آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه، دهیار و شورای اسلامی روستای پاشاکلا قدردانی و تشکر نمود.

مازندران محرم نذر سلامت همت عالی بهداشت و درمان