برگزیده ها
اصلاح‌طلبان و اعتدالیون، ائتلاف خود را مستحکم‌تر کنند/مردم در انتخاب جریان سوم، بازگشت به عقب ندارند

مازندمجلس: معصومه ابتکار اصلاح طلبی را جریانی پیش رو در تامین مطالبات مردم خواند و گفت: اگر اصلاح طلبان و اعتدالیون تحولاتی را در درون خود بپذیرید پیروز میدان انتخابات خواهد بود.

مازندمجلس: «اصلاح طلبان کارنامه عملکردی قابل قبولی ندارند»، «اصولگرایان هم با لیست های تکراری هیچ جذابیتی برای مردم ندارند» و ...این ها گزاره هایی است که این روزها و در آستانه انتخابات مجلس یازدهم به کرات در فضای سیاسی کشور شنیده می شود. در چنین شرایطی است که نگرانی ها از بروز و ظهور جریانی که هیچ سبقه سیاسی نداشته و تنها با شعارهای پوپولیستی بتواند پیروز انتخابات آینده شود بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. 

نگرانی از ظهور جریانی با شعارهای عوام فریبانه در حالی است که کشور در گذشته از گذار همین شعارها آسیب جدی دیده است، شاید به دلیل همین تجربه است که معصومه ابتکار معتقد است نباید نگران ظهور  چنین جریان هایی بود.

رأی مردم در انتخابات آینده بازگشت به احمدی نژادیسم نخواهد بود

او با بیان اینکه رای مردم در انتخابات آینده بازگشت به احمدی نژادیسم نخواهد بود، به خبرآنلاین گفت: نگاهی به شاخص های عملکردی دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد نشان می دهد که کشور در این دوره در هیچ یک از شاخص ها، عملکرد خوبی نداشته به طوریکه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی بین المللی مشکلات زیادی پیدا کرد.

بعید است جریان سوم را احمدی نژادی ها یا شبیه به آنها شکل دهند

وی ادامه داد: با این تجربه بسیار بعید است که مردم وسیاسیون که نوعا خاطره خوبی هم از آن دوران ندارند حتی اگر قرار باشد گزینه سومی را به جز دو جریان موجود انتخاب کنند رای خود را به نفع جریان احمدی نژاد یا جریانی شبیه به آن به صندوق بیندازند.

مازندمجلس - پایگاه خبری مجلس مازندران

اصلاح طلبان و اعتدالیون باید ائتلاف خود را مستحکم تر کنند

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه به طور قطع مردم در انتخاب جریان سوم بازگشت به عقب نداشته و نگاهشان به آینده است، تصریح کرد: البته برای ایجاد شرایط مساعد، جریان های سیاسی موجود در کشور می توانند با پالایش های درون حزبی و استحکام ائتلاف ها فضا را مدیریت کنند به طور مثال در جریان ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون اگر شرایط به سمتی پیش برود که شاهد اعتدالگرایی بیشتر در اصلاح طلبی و  اصلاح طلبی بیشتر در جریان اعتدالی باشیم رویکرد و نگاه به آینده روشن تر خواهد بود.

معصومه ابتکار، اصلاح طلبی را جریانی پیش رو از نظر آینده نگری و پاسخگویی به مطالبات نسل جدید خواند و گفت: جریان های سیاسی با خودپالایشی بیشتر و با توجه به مقتضیات زمان و با در پیش گرفتن سیاست رفع ایرادات و کمبودها به طور قطع امکان این را خواهند داشت تا طرحی نو ارایه کرده و در نهایت آینده بهتر و امید بیشتری را در مردم ایجاد کنند.

جریانی پیروز انتخابات است که فراتر از دعواهای داخلی،حرکت رو به رشدی را طراحی کند

وی در پاسخ به اینکه کدامیک از جریان های سیاسی موجود امکان پیروزی در انتخابات آینده را خواهند داشت، گفت: تجربه گذشته نشان داد که اصلاح طلبان و اعتدالیون رای اول را در سطح ملی از آن خود کردند، فکر می کنم در انتخابات آینده هم با وجود همه مشکلات موجود، مردم با نگاهی به آینده امیدوارند تا افق امیدبخشی را در مناسبات داخلی و بین المللی پیش روی خود ببینند. بر این اساس جریانی پیروز میدان می شود که بتواند فراتر از اختلافات و دعواهای داخلی و زمینه های تنش زا برای کشور حرکت رو به رشدی را طراحی و ترسیم کنند.

احتمال پیروزی اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات وجود دارد

وی ادامه داد: امروز مردم به دنبال جریانی هستند که بتواند در تقابل با فساد و ناکارآمدی اداری وارد عمل شده و در زمینه مسائلی همچون توجه به حقوق مردم و حقوق شهروندی، مطالبات جوانان، اشتغال، کیفیت زندگی و محیط زیست اقدامات موثری داشته باشد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کارنامه عملکردی اصلاح طلبان و اینکه با وجود انتقادات وارده آیا امکان پیروزی در انتخابات آینده برای آنها  وجود دارد، گفت: هیچ کس نمی تواند به صورت مطلق مدعی شود که عملکرد قابل تأییدی داشته است اما با نگاهی نسبی و با وجود همه موانع و مشکلات فکر می کنم اصلاح طلبان و اعتدالیون و به عبارتی جریان کنونی اگر تحولاتی را در درون خود بپذیرید پیروز میدان انتخابات خواهد بود.

معصومه ابتکار اصلاح طلبان حزب اعتدال و توسعه