برگزیده ها
پاسخ شورای هماهنگی اصلاح طلبان و حامیان دولت شهرستان بابلسر به امام جمعه بابلسر

مازندمجلس: شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان بابلسر به سخنان امام جمعه بابلسر واکنش نشان داده است و یک نسخه از آن را در اختیار پایگاه خبری مازندمجلس قرار داه است که متن کامل بیانیه را در ادامه می خوانید:

مازندمجلس: شورای هماهنگی اصلاح طلبان، احزاب و نمادها و فعالین سیاسی شهرستان بابلسر به سخنان امام جمعه بابلسر واکنش نشان داده است و یک نسخه از آن را در اختیار پایگاه خبری مازندمجلس قرار داه است که متن کامل بیانیه را در ادامه می خوانید:

 

جناب آقای قلی پور، خطیب جمعه محترم بابلسر

رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از مردم قم، فرمودند: همه در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانیکه نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور شرکت کنند.

با سلام و احترام و تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان

با توجه به اینکه قبلا در چند مرحله  برخوردهای شما با ادبیات نامتعارف، نسبت به مدیران دولت اعم از استاندار، معاونان و فرماندار به‌صورت آشکار و پنهان، مواضع شما را در خصوص دولت  نمایان نموده است و حتی نیازی به تحلیل و وارسی خاصی در آن احساس نمی‌شود، با عنایت به سخنان اخیر شما در خطبه‌های نماز جمعه، بر خود لازم دانستیم نکاتی چند را به عرض شما و مردم شریف و فهیم بابلسر برسانیم:

۱_ مستحضرید که قطعا دولت دوازدهم با همه‌ی نواقص موجود، دولت تک‌تک مردم، با هر سلیقه و دیدگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. و بدیهی است  تمامی کشور و ادارات جای‌جای ایران عزیز و به‌تبع آن شهرستان بابلسر مآمن، ملجأ و محل مشروع رجوع آرام آحاد مردم باشد.

اما متاسفانه موضع اخیر شما از تریبون نماز جمعه، رنگ و بوی استفادۀ ابزاری و باندی از مردم و عزیزانی که خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی فارغ از هرگونه حب و بغض و منافع شخصی، در ستادهای انتخاباتی به‌صورت کاملا قانونی در راستای اعتلا و سربلندی کشور و نظام تلاش نموده‌اند را به ذهن متبادر می‌سازد.

لارم به ذکر است این عزیزانی که به‌صورت موهن و ناروا به‌عنوان معاند! فتنه‌گر! زاویه‌دار با نظام و رهبری! سگ‌باز! (نسبتی سخیف و لغو برای القای شنیع‌ترین رابطۀ انسان ـ حیوان) از آن‌ها یادکرده‌اید!در دوره استانداران اسبق و سابق و فرماندار سابق که اتفاقا هم‌زمان با حضور شما در این مسند بوده دیدارهای متعدد حضوری و عمومی داشته‌اند و هیچ صدایی از کسی بلند نشد.

چگونه باید این استاندارد دوگانه و رفتار نامشخص را هضم نمود و چه پاسخی برای حساسیت یک‌باره شما آن‌هم با این ادبیات از تریبون مقدس نماز جمعه  داشت ؟

و ارجاعتان می‌دهیم به فرموده امیرالمومنین علی (ع)به مالک اشتر اگر نیمه‌شب کسی را در حال گناه دیدی...)

۲_  مردم در انتخابات گذشته علیرغم تمامی مشکلات و کاستی‌ها با رای حداکثری به این دولت اعتماد کرده‌اند. و به جریانی که ظاهرا شائبه همراهی و طرفداری شما نسبت به آن وجود دارد رای لازم و کافی نداده‌اند، شایسته است جنابعالی با حفظ مواضع انتقادی خویش، دخالت مستقیم و غیرمستقیم در امور عادی و جاری دولت و دولت‌مردان نفرموده و مقداری تدبیر و تعدیل در مواضع خویش باهدف حفظ وحدت حداکثری پیشه سازید.

ضمنا  نمی‌دانیم که چگونه است افرادی که بر یکی از مهم‌ترین مصادر امور کشور و نهادهای نظام نشسته‌اند و پیام تبریک برای تولد خواننده متوفا و معلوم‌الحال آمریکایی ! ارسال می‌کنند همچنان در حاشیه امنیت هستند و از  آزادی عملی برخوردارند که هیچ صدایی از کسی بلند نمی‌شود.

اما تاب یک جلسه معمولی و ساده که مطالبات به‌حق شهروندان در جهت ارتقا و رفاه شهری‌شان در آن مطرح شد نیاوردید و این‌گونه برخورد داشتید؟

۳_یکی از سؤال‌های اساسی این است: چگونه همین افراد معاند، فتنه‌گر، ابوسفیان، سگ‌باز

چندین بار و به‌دفعات با شخص شما و در دفتر شما دیدار می‌کنند و به هیچ جایی برنمی‌خورد !هیچ خون شهیدی پایمال نمی‌شود !

مگر اینکه جنابعالی و دفترتان میزان خیر و شر مطلق باشید !

واقعا کجای این دیدار و صحبت‌ها و حیات خلوت شدن‌های ! مطرح‌شده توسط شما موجبات ناراحتی و خشمتان را فراهم کرده ؟!

مگر ادارات(مثل برخی اداراتی که میدانیم و میدانید) باید حیات خلوت جنابعالی باشند و لاغیر ؟

این‌ها را نه به ما بلکه به مردم آگاه و فهیم پاسخ دهید !

۴_لازم است به خودمان و حضرت‌عالی یادآور شویم که عزیزان ائمه جمعه‌ای  قبل از شما هم بودند که علیرغم همفکر و همسو نبودن با جریان فکری ما همواره برخورد صادقانه و بی‌غرضی با تمام جریانات سیاسی داشته و هیچ‌گاه تریبون نماز جمعه را این‌چنین مورداستفاده خویش قرار نداده‌اند. امیدواریم در آینده نیز شاهد چنین رفتارهایی باشیم.

۵_  استفاده نخ‌نما و کهنه از کلیدواژه سوخته فتنه و فتنه‌گر که تکلیف برخی از استفاده‌کنندگان مغرض از آن و فتنه گران واقعی ! برای همه مردم مشخص‌تر از هرزمانی شده است، امیدواریم با استفاده ابزاری از این کلیدواژه، زمینه‌ساز حضور مجدد اختلاس گران، مفسدین اقتصادی و غارت گران سفره‌های مردم در آینده نباشیم.

۶_جناب آقای قلی پور:

اگر ذره‌ای به اصل سخنان کارشناسان و دغدغه‌های متعدد طرح‌شده در جلسه مدنظرتان تردید یا تشکیک و اشکالی وجود داشته یا هنوز هم‌فکر می‌کنید که قابل نزاع است، مصلحانه و مشفقانه به‌دوراز هرگونه حب و بغض ! آن را بیان نمایید. نه اینکه با این رویه نامبارک، ماهیت واصل و اساس یک جلسه و افراد و حاضرین در جلسه به‌صرف اینکه از همفکران شما نبوده و مثل شما نمی‌اندیشند را که اتفاقا و غالبا از زحمت کشان نظام و خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، فعالین سیاسی و احزاب رسمی کشور بوده و بعضا عمر فعالیت انقلابی‌شان به‌اندازه نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیش از سهم و نقش شما در این شهر و منطقه است این‌گونه غیرمنصفانه زیر سوال برده و از طریق تریبون نماز جمعه باخشم و القاب و نسبت‌های دون شأن و ناروا و ناسزا، بدون توجه به قانون، اخلاق و شرع، نفرت جبران‌ناپذیری به بطن جامعه و دولت خدمتگزار القا نمایید.

نهایتا صمیمانه امیدواریم بیش از این تریبون و خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه، حج فقرا را جناحی و شخصی نسازید و ای‌کاش آن هتاکی‌ها و ناسزاهای شما در نماز جمعه اخیر بابلسر ناشی از دریافت القائات و اطلاعات ناصحیح و سوءتفاهمات معمول باشد و در آینده نزدیک درصدد اصلاح و جبران حداکثری آن برایید.

بدیهی است حق هرگونه تظلم خواهی و شکوائیه به مراجع ذی‌صلاح برای هر یک از افرادی که آماج تهمت و سب شما شدند به قوت خودش باقی است که عندالاقتضا و به‌تناسب شرایط، از طریق قضائی و نظارتی به استیفای حق مشروع، اهتمام خواهد شد.

به این سؤال‌ها و در پیشگاه مردم پاسخگو باشید.

"اشتباهِ تو تنها به دام انداختن كبوتر نبود.

تو گندم را بی‌اعتبار كردى!"

والسلام

(شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت شهرستان بابلسر)

شهریور ۱۳۹۸



امام جمعه بابلسر پاسخ شورای هماهنگی اصلاح طلبان و حامیان دولت شهرستان بابلسر به امام جمعه بابلسر شورای هماهنگی اصلاح طلبان و حامیان دولت شهرستان بابلسر قلی پور خطیب جمعه محترم بابلسر قلی پور امام جمعه بابلسر اصلاح طلبان و حامیان دولت بابلسر بابلسر