برگزیده ها
ایران طبق ماده ۳۶ توافق هسته ای گام های کاهش تعهدات برجامی را برداشته است

مازندمجلس: رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی گفت : اروپا باید ماده ۳۶ توافق برجام را مطالعه کند تا به یاد داشته باشد که ایران با استفاده از سازو کارهایی که برجام در اختیار طرفین گذاشته می تواند در شرایط بدعهدی، نسبت به تعهدات خود بازنگری داشته باشد.

مازندمجلس: ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اظهارات وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر این که " اگر ایران نخواهد اروپا به تنهایی نمی‌تواند برجام را حفظ کند "، گفت: از ابتدای اجرای برجام همه دنیا و نهادهای بین المللی شاهد و موید این موضوع بودند که ایران تمامی تعهدات برجامی خود را انجام داده است و تنها طرفیکه به قول خود پایبند بود، جمهوری اسلامی ایران است.

اروپایی ها اراده ای برای انجام تعهدات برجامی ندارند

نماینده مردم بابلسر در مجلس با اشاره به خروج ایالات متحده آمریکا از برجام تاکید کرد : آمریکا که با تغییر دولت از برجام خارج شد و اروپا نیز چه قبل از این موضوع و چه بعد از آن هرگز اختیار و قدرت مستقلی در اجرای برجام نداشت.

وی با اشاره به اجرای سه گام کاهش تعهدات هسته ای توسط جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ایران به سمت کاهش تعهدات برجامی خود حرکت می کند اما هرگاه اروپاییان به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند، ایران نیز به تعهدات برجامی خود بازگشته و سطح تعهدات خود را به میزان قبل می رساند.

نانواکناری تصریح کرد: تصور می کنم مقامات کشورهای اروپایی باید دست از ادبیاتی که تنها زمان بر وقت گیر است بردارند و با مطالعه دقیق مفاد برجام به خصوص بند 36 به یاد داشته باشند که ایران چه اختیاراتی در زمان بدعهدی طرف مقابل دارد.

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که اروپا باید به وعده‌های برجامی خود عمل کند، تاکید کرد: اروپا باید ماده 36 توافق برجام را مطالعه کند تا به یاد داشته باشد که ایران  با استفاده از سازو کارهایی که برجام در اختیار طرفین گذاشته می تواند در شرایط بدعهدی، نسبت به تعهدات خود بازنگری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان اخیرا گفته است که اگر ایران نخواهد اروپا به تنهایی نمی‌تواند برجام را حفظ کند. این اظهارات این مقام آلمانی در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات هسته ای ایران بیان شده است.

برجام وزیر امور خارجه آلمان ولی‌الله نانواکناری ماده 36 توافق برجام