برگزیده ها
 آخرین وضعیت برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس

مازندمجلس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آخرین وضعیت برگزاری انتخابات مجلس به صورت تمام الکترونیکی را تشریح کرد.

مازندمجلس: محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری انتخابات آتی مجلس به صورت تمام الکترونیک، گفت: تمامی فرآیندهای برگزاری انتخابات به جزء 2 موضوع که  اخذ رای دستی و تجمیع آرا در شعبات است، به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پروسه‌های همچون ثبت‌نام کاندیداها، استعلامات و پاسخ به آنها و  پاسخ به اختلافات و اعتراضات در انتخابات سال‌های اخیر الکترونیکی بوده  است، ادامه داد: وزارت کشور در چندین دوره گذشته انتخابات دنبال این بوده که زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک که شامل سخت افزار و نرم‌افزار می‌شود را مهیا کند و بتواند از این لحاظ تائید شورای نگهبان را اخذ کند.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد:البته یک سخت‌افزار دیگر نیز باید وجود داشته باشد که آن هم وجود خط تلفن در تمامی شعبه‌های  برگزاری انتخابات است که بتوان از طریق آن به اینترنت متصل شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان و وزارت کشور حدود 4 سال است که بر روی بحث برگزاری الکترونیک انتخابات در حال بحث و بررسی هستند و جلساتی را نیز در این زمینه داشته‌اند، اضافه کرد: امیدواریم که  شورای نگهبان 2 پروسه‌ای که برای برگزاری الکترونیک انتخابات باقی مانده را تائید کند تا شاهد برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به صورت الکترونیک باشیم.

کولیوند با بیان اینکه احتمالا در انتخابات آتی مجلس و در  برخی از حوزه‌های انتخابیه، انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود، اظهار داشت: باید این موضوع را نیز در نظر داشت برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در سطح کشور نیاز به بودجه کلانی دارد که باید به صورت آرام آرام آن را فراهم کرد تا در یک پروسه زمانی مشخص انتخابات را به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم.

انتخابات الکترونیک انتخابات الکترونیکی انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی