برگزیده ها
شایسته سالاری در عمل!

مازندمجلس: روح اله صالحی جویباری در نقد عملکرد استاندار مازندران، نامه سرگشاده ای را خطاب به احمد حسین زادگان منتشر نمود که عیناً در اینجا می خوانید.

مازندمجلس: با عرض سلام و احترام

جناب اقای استاندار؛ شما عالیترین مقام دولت روحانی در استان هستید. مقامی که مسئولیت مستقیم در دولت مذکور را دارد. شما بعنوان یک اصلاح طلب؛ مورد حمایت قرار گرفته و بر مسند قدرت ( معاونت سیاسی و اینک استاندار ) تکیه زده اید. پس باید پاسخگوی تصمیمات و کارکردهای خود و همکارانتان در سطوح مدیریتی استان باشید تا مردم استان و اصلاح طلبان خصوصا" جوانان؛  نتیجهِ تلاش های بی وقفه خود را در واگذاری قدرت به شماها در عمل مشاهده کنند.

جناب استاندار؛  یکی از مهمترین شعارهای اصلاح طلبان و دولت تدبیر و امید؛  شایسته سالاری بود. چرا که اگر شایستگان به قدرت برسند با توانایی هایی که بواسطهِ دانش، تخصص و تعهد خویش دارند در توسعه و پیشرفت استان نقش کلیدی و مهمی را ایفاء خواهند کرد.

جناب استاندار؛  از زمانی که بر کرسی معاونت سیاسی و استانداری مازندران تکیه زده اید "شایسته سالاری" را در نظر و عمل چگونه تعریف  کردید؟
معیارهای شایستگی جهت انتخاب و انتصاب مدیران و مشاوران زیرمجموعه خود در استانداری و فرمانداریها و ادارات کل را با کدام شاخصه ها تعیین و تدوین نمودید؟
تا چه اندازه به معیارهای مربوطه در عمل پایبند بودید؟

جناب استاندار؛  نیک می دانید که معیارهای شایستگی جهت شایسته سالاری در دو حوزه کمی و کیفی قابلیت تبیین و تدوین دارند اگر چه توجه به حوزه کیفی؛ دقت ، فراست و تدبیر بیشتری را می طلبد اما در حوزه کمی؛ کار بسیار راحتتر و سهل الوصول خواهد بود. مثلا" نمی شود بر مبنای نمرات درسی دانشگاه به توانایی کیفی دانشی و توانشی فرد پی برد مگر انکه دانشگاه محل تحصیل را مورد مداقه قرار داد. حتی شاید یک ادم کم سواد در مقابل یک ادم باسواد نمره بالاتری داشته باشد. شاید مدیری که در دانشگاه ازاد یک شهر کوچک یا غیر انتفاعی و یا در دانشگاه علمی - کاربردی درس خوانده نمره درسیش از یک دانشگاه معتبر بالاتر باشد.!!!؟؟؟ چرا که در اینگونه دانشگاهها مشتری مداری اصل است نه افزایش دانش و توانایی علمی.!!!؟؟؟

جناب اقای استاندار؛ از زمانی که به این منصب ( معاونت سیاسی و استانداری ) گمارده شدید. چندین سال می گذرد. بنابراین لازم است به مردم مازندران و اصلاح طلبان در حوزه انتخاب و انتصاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری گزارش بدهید تا پاسخگو بودن در عمل هویدا شود نه در کلام و گفتار؛  چرا که اگر در کلام و گفتار، سخنرانی و تبلیغات؛ بوق و کرنا شود فریبی بیش نخواهد بود.

جناب استاندار؛  برخی ها معتقدند تیم مشاوران تبلیغاتی شما همچنان که در ظرف چند ساعت بنرهای تبلیغاتی را در شهرها و روستاهای مازندران پراکنده ساختند مجموع مدیران شما را معرفی و به منصب رساندند.!؟

جناب استاندار؛  یکی از معیارها برای شایستگی و شایسته سالاری؛ دانش و تخصص می باشد. در این رابطه؛ روشن و بدون لفافه و ابهام پاسخ دهید.

1. مدیران و مشاورانی که با ابلاغ شما و معاونین تان از زمان تصدی شما؛ انتخاب و منصوب شدند در کدام دانشگاهها تحصیل کردند؟ در چه رشته هایی و تا چه اندازه رشته تحصیلی شان با پست مدیریتی تناسب داشته و یا بی تناسب بوده است؟

2.  مدیران گذشته و مدیران منصوب شما؛ بلحاظ رشته و مقطع تحصیل و نوع دانشگاهها چه تفاوتی دارند تا بدانیم شایستگی مورد توجه قرار گرفت و یا بایستگی.؟

3.  مدیران منصوب شما بر اساس کدام یک از حلقه ها و زنجیره های سیاسی، باندی، فامیلی، قومی و جغرافیایی انتخاب شده اند؟ ایا وابستگی و پیوستگی به این حلقه ها نشانِ شایستگی و شایسته سالاری است؟

4. اگر باور دارید که در انتخاب و انتصاب مدیران در سطوح مختلف استانی و شهرستانی؛ شایستگی دانشی و تخصصی را ملاک قرار دادید لطف کنید در گام اول؛  لیست مدیران منصوب و مُبقای خود را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی، محل تحصیل دانشگاه در اختیار رسانه های استانی قرار داده تا مردم و اصلاح طلبان در مورد کارکرد شما بعنوان عالیترین مقام استانی دولت به ارزیابی و داوری بنشینند.

5. در صورت امتناع به هر دلیل؛ اجازه بدهید تا جمعی از دوستان فرهیخته و دلسوز نظام و اصلاحات؛  تحقیق میدانی در این مورد را انجام داده و ان را در معرض افکار عمومی قرار دهند. بی شک در این راه همکاری شما و همکارانتان از الزامات می باشد.

ایام همچون گذشته به کامتان گوارا باد.


 روح اله صالحی. 98/6/26

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نامه سرگشاده به استاندار مازندران مازندران