برگزیده ها
فرصت‌ها و ظرفیت‌های زنان یک سرمایه است

اختصاصی مازندمجلس: خدیجه یزدانمهر درباره علل فعالیت خود در موسسه مردم نهاد همت عالی و زمینه های مشارکت زنان، اظهار کرد: همکاری در همت عالی به واسطه ارائه خدمات پزشکی رایگان به مردم مناطق محروم و بسیار محروم بسیار اشتیاق آفرین است. خصوصا آن که این افراد به خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی دسترسی ندارند.

اختصاصی مازندمجلس: وی با بیان اینکه در کاروان‌های سلامت همت عالی، متخصصین توانمندی خدمت می‌کنند، افزود: بیماران در این برنامه‌ها در کنار آموزش‌های بهداشتی پیشگیرانه، توسط کادر پزشکی مرکب از متخصصین گرایش‌های مختلف و پزشکان فوق تخصص، به‌صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

فوق تخصص سرطان‌های زنان، تصریح کرد: منش دوستانه‌ی ریاست این خیریه (خانم زمانی) با همه اعضا و تداوم این صمیمیت بین خود خیرینی که در طرح پایش سلامت و درمان فعال‌اند، سبب استقبال گسترده از این طرح سلامت‌محور شده است.

یزدانمهر اضافه کرد: به نظر من اگر همه مؤسسات، دانشگاه‌ها و حتی وزارت بهداشت و درمان از همین سنت پیروی کرده و خط ارتباطی خود را بر صمیمیت بنا کنند، پزشکان این اشتیاق را دارند تا به همین صورت خیرخواهانه در طرح‌ها شرکت کنند. همان‌طور که در حال حاضر ما بدون هیچ چشم‌داشتی در خیریه همت عالی فعالیت می‌کنیم.

وی با توصیه به مشارکت فعال زنان درهمِ حوزه‌ها خصوصاً در عرصه سلامت، بیان کرد: برای توسعه زنان پیش‌نیازهایی چون اعتمادبه‌نفس و خودباوری ضروری است که این مهم نیازمند آموزش کار جمعی در دوران کودکی، مدرسه، دبیرستان و دانشگاه از جمله به دختران حاصل می‌شود تا درنهایت به مشارکت فعال زنان برسیم. چرا که این امر مهم، دفعی و یا در بازه‌های زمانی یک روز و یک ماه و یک سال میسر نمی‌شود.

فوق تخصص سرطان‌های زنان، با بیان اینکه مشارکت زنان نسبت به سه دهه گذشته وضعیت بهتری دارد، گفت: هنوز به آن مقصدی که شایسته توانمندی و ظرفیت زنان است، نرسیدیم و همچنان این ضرورت و البته ظرفیت وجود دارد که در سال‌های آینده به نقطه قابل‌قبول برسیم.

یزدانمهر با بیان اینکه حضور فرصت و ظرفیت زنان را یک سرمایه می دانم، افزود: فراموش نکنیم که در خانواده (که هم کیان جامعه است و هم یک الگوی عمومی) همانطور که حضور پدر و برادر لازم است، حصور مادر و خواهر هم لازم است. زن ومرد دو بال اند برای پرواز. زن  و مرد می توانند و باید در کنار و به موازات هم رشد کنند.

 

دکتر خدیجه یزدانمهر همت عالی