برگزیده ها
پرچم شفافیت‌طلبی، پرچم اصلاح‌طلبی است

مازندمجلس: وکیلی تاکید کرد: صداوسیما تلاش می‌کند که دوقطبی پیرامون شفافیت و مبارزه با فساد ایجاد کند، که این کار جوانمردانه نیست.

مازندمجلس: محمدعلی وکیلی، نماینده تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به مصادره به مطلوب اصولگرایان از طرح شفافیت آرای نمایندگان که اولین بار از سوی اصلاح‌طلبان مجلس دهم مطرح‌ شده بود، گفت: خوشحالم که اصولگرایان تلاش می‌کنند با پرچم اصلاح‌طلبان در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند.

او تأکید کرد: پرچم شفافیت‌طلبی، پرچم اصلاح‌طلبی است. حالا که اصولگرایان می‌خواهند با این پرچم مشهوریت‌افزایی کنند ما خساست به خرج نمی‌دهیم و خوشحالیم. به خصوص که اگر شفافیت را از منظر پاسخگویی دنبال کنند. اما اگر قرار باشد اصولگرایان شفافیت آرای نمایندگان را برای نفی رقیب ابراز کنند، این کار جوانمردانه نیست.

 

اگر اصولگرایان صادقانه زیر پرچم شفافیت بیایند، تحول بزرگی است

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: اگر اصولگرایان صادقانه زیر پرچم شفافیت بیایند، تحول بزرگی است. آرزو می‌کنم که آقایان اصولگرایان صادقانه زیر پرچم شفافیت آمده باشند.

 

تلاش صداوسیما برای ایجاد دوقطبی پیرامون شفافیت و مبارزه با فساد

وکیلی با انتقاد از عملکرد صداوسیما، گفت: اینکه تلویزیون تلاش می‌کند دوقطبی پیرامون شفافیت و مبارزه با فساد ایجاد کند، جوانمردانه نیست. صداوسیما به صورت شبانه‌روزی در انحصار چند نماینده معدود است برای اینکه چند نفر را علم‌دار شفافیت و بقیه مجلس را ضد شفافیت قلمداد کند، که این کار خیانت بزرگی است و تیر دیگری بر اعتماد مردم نسبت به رسانه ملی محسوب می‌شود.

او تأکید کرد: ما به‌عنوان اعضای فراکسیون امید آماده هستیم به شرط صداقت و همراهی دوستانمان طرح شفافیت آرای نمایندگان را مجدداً به صحن بیاوریم. پیشنهاد ما این است طرح شفافیت آرایی را که از ابتدا، فراکسیون امید به دنبال آن بود مجدداً به صحن بیاوریم. ما حرفمان تاکنون این بود که شفافیت آرای نمایندگان جزئی است از یک کل؛ باید به کل موضوع شفافیت تمکین کرد که یک جزء آن شفافیت رأی نمایندگان است.

 

انحصار شفافیت فقط به رأی نمایندگان موضوع مشکوکی است

این عضو فراکسیون امید در ادامه تصریح کرد: انکار آن کل و انحصار شفافیت فقط به رأی نمایندگان موضوع مشکوکی است. اما حال که جامعه را با این موضوع بحق، دوقطبی می‌کنند ما روز یکشنبه، پیش‌قدم خواهیم شد که مساله شفافیت آرای نمایندگان در مجلس تعیین تکلیف شود.

اصلاح طلبان اصولگرایان صداوسیما فراکسیون امید شفافیت آرای نمایندگان محمدعلی وکیلی فراکسیون امید