برگزیده ها
مجلس از پیشنهادات فعالان اقتصادی در مورد لایحه تجارت استقبال می‌کند

مازندمجلس: یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از پیشنهادات مستدل کارشناسان اقتصادی در خصوص لایحه تجارت استقبال خواهد کرد.

مازندمجلس: علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به برخی انتقادات فعالان اقتصادی نسبت به لایحه تجارت گفت: بیش از ۸۰ الی ۹۰ سال از قانون تجارت می‌گذرد و طبیعتا ما در این زمینه نیاز به تغییرات داشتیم البته بخشی از انتقادات به نظر من وارد است اما علاوه بر کمیسیون قضایی که کمیسیون اصلی بررسی کننده این لایحه بوده کمیسیون اقتصادی هم به عنوان کمیسیون فرعی این لایحه را مورد بررسی قرار داده است.

وی اضافه کرد: برای بررسی این لایحه زحمات زیادی کشیده شده که قابل  انکار نیست، ضمن این که در جلسات رسمی بررسی آن از اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی هم دعوت به عمل آمد و آنها نیز در این باره اظهار نظر کردند. به هر حال برخی مفاهیم، اصلاحات و فرآیندها فراتر از موضوعات ملی است و در حوزه روابط منطقه‌ای و بین المللی مفاهیم جدیدی را وارد فضای اقتصادی کرده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که «منتقدان لایحه تجارت می‌توانند استدلال‌های خود را به مجلس و هیئت رئیسه بفرستند»، تاکید کرد: مجلس با روی باز از پیشنهادات استقبال می‌کند؛ البته برخی نقطه نظرات کلی است و لازم است منتقدان پیشنهاد مشخص خود را مطرح کنند. آیا واقعا همه این لایحه از نظر آنها ایراد دارد یا پیشنهاد مشخصی در مورد یک حکم خاص دارند؟ اگر اتاق‌ها و تشکل های تخصصی اقتصادی نظری در این مورد دارند می‌توانند آن را به مجلس بفرستند.

یوسف نژاد در پایان با بیان این که «حتی بعد از تصویب لایحه تجارت می‌توان نظرات منتقدین را در اصلاحیه‌ها لحاظ کرد»، گفت: ما معتقدیم قانون باید واقع بینانه، به مصلحت مردم، راه گشا و تسهیل کننده امور باشد و به رونق و توسعه کمک کند.

لایحه تجارت علی اصغر یوسف نژاد